آمار مبتلایان به کرونا در کره‌جنوبی در حال افزایش است

مجموع تعداد افرادی که تاکنون در کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به ۱۱۴۶ تن رسیده است.

آمار مبتلایان به کرونا در کره‌جنوبی در حال افزایش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ظرف چند ساعت گذشته وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد ۱۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ویژه در اطراف «دائگو» گزارش و ثبت شده است. بدین ترتیب، مجموع تعداد افرادی که در کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به ۱۱۴۶ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، وزرای بهداشت کشور‌های اروپایی در ایتالیا یک نشست اضطراری برگزار کردند، جایی که در بخش‌های مختلف آن این ویروس گسترش یافته است. همچنین مواردی از ابتلا به این ویروس در کرواسی، اتریش، فرانسه، سوئیس و آلمان ثبات شده است که با موارد گزارش شده در ایتالیا مرتبط است. تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران نیز در حال افزایش است. این در حالی است که معاون وزیر بهداشت ایران -مردی که هدایت مبارزه با ویروس کرونا در ایران را بر عهده دارد- تأیید کرد که به این ویروس مبتلا شده است.

به آمریکایی‌ها نیز گفته شده است توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی مقامات را اجرایی کنند.

مجری برنامه سپس با خبرنگار الجزیره انگلیسی مستقر در سئول کره جنوبی گفتگو کرد و گفت اکنون بیش از هزار نفر در کره جنوبی به این ویروس مبتلا شده اند و به نظر می‌رسد اوضاع در این کشور در حال خارج شدن از کنترل است. در این باره توضیح دهید.

وی گفت: "تعداد افراد مبتلا به این ویروس در کره جنوبی به شدت افزایش یافته است. ما اکنون شاهدیم که ۱۲ نفر در کره جنوبی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. نخستین کسی که جان خود را از دست داد یک تبعه غیر کره‌ای بود و گفته می‌شود او یک مرد اهل مغولستان بود که جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داد. او برای انجام دادن یک جراحی به سئول آمده بود. افراد زیادی برای انجام عمل جراحی وارد کره جنوبی و سئول می‌شوند. در بیمارستان مشخص شد که او به ویروس کرونا مبتلاست و متعاقبا جان خود را ار دست داد. ما همچنین روز چهارشنبه گزارش‌هایی را در ارتباط با این موضوع دریافت کردیم که در میان نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی هم یک نفر به این ویروس مبتلا شده است و گفته می‌شود او ۳۳ سال دارد و در یک پایگاه در حومه شهر دائگو خدمت می‌کند. در اینجا نگرانی‌های زیادی در ارتباط با شیوع گسترده این ویروس در پایگاه‌های نظامی وجود دارد و آن‌ها در حال در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی از جمله قرنظینه کردن صد‌ها پرسنل نظامی هستند. دائگو همچنان در کانون توجهات در این باره قرار دارد. نخست وزیر کره جنوبی اکنون هدایت تلاش‌ها را برای مقابله با شیوع این ویروس را بر عهده دارد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار