صدور ۹۷۵۵ هزار کارت سلامت برای رانندگان استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۷۵۵ کارت سلامت برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۳ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری درحال فعالیت هستند گفت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان پرتلاش در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: رانندگان سخت کوش ناوگان باری و مسافری استان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن صرفا معرفی نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان واقع در شهر‌ستان‌های اردبیل و پارس آباد مراجعه نمایند.

رحمتی فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از ۷ هزارو ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری در استان را یادآور شد و افزود:۱۱ هزارو ۴۰۰ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

او جابجائی ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تن کالا در ۱۱ ماه گذشته در استان را عنوان کرد و گفت: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه برعملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.