روش جالب پلیس هند برای مبارزه با آلودگی صوتی!

پلیس هند برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی توسط برخی رانندگان آنها را به روشی عجیب مورد تنبیه قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهر بمبئی هند آلوده‌ترین شهر جهان از لحاظ آلودگی صوتی به شمار می‌رود. هر روز در این شهر شلوغ و پرجمعیت با رانندگان کم حوصله‌ای مواجه خواهید شد که در پشت چراغ‌های قرمز تحمل خود را از دست داده و شروع به بوق زدن می‌کنند. پلیس شهر بمبئی برای مقابله با آلودگی صوتی در این شهر از راهکاری جالب استفاده کرده است.  

در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته پلیس بمبئی سیستم " سیگنال مجازات " را در این شهر مورد آزمایش قرار داد. بدین معنی که در چهارراه‌های چند نقطه مهم شهر چراغ‌های قرمز به صداسنج متصل شدند. با این اقدام در صورتی که میزان صدا از ۸۵dB فراتر می‌رفت شمارش معکوس چراغ قرمز به سبز ریست شده و بر مدت زمان چراغ‌های قرمز اضافه می‌شد. در ابتدا رانندگان کم حوصله‌ای که در پشت چراغ‌های قرمز اقدام به بوق زدن می‌کردند ناگهان با افزایش مدت زمان چراغ قرمز مواجه می‌شدند. اما کم کم عده‌ای از رانندگان تیزبین متوجه ماجرا شدند و همین مسئله موجب شد تا به طرز قابل ملاحظه‌ای از میزان آلودگی صوتی در چهارراه‌های شهر بمبئی کاسته شود.

در ویدئویی که توسط پلیس بمبئی منتشر شده است مواجهه رانندگان با سیستم " سیگنال مجازات " را نشان می‌دهد. " مادهوکار پاندی"، کمیسر پلیس بمبئی هند در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی گفت: «متاسفانه تعدادی از رانندگان در سطح شهر آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند. این آلودگی به گوش، اعصاب و روان ساکنان شهر آسیب زده و موجب افزایش فشار خون و استرس آن‌ها می‌شود. این آزمایش کوچک یکی از راهکار‌های پلیس هند برای ایجاد نظم و انظباط و مبارزه با چنین رانندگان متخلفی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۱:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی چراغشون سبز شد باید بوق بزنن تا سبز بمونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
قيافه راننده ها خيلي خنده دار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
خیلی جالب و خلاقانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
عجبا