روسیه از آغاز کار اینستکس با ایران خبر داد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سازوکار مالی اروپا برای ایران آغاز به کار کرده و معاملاتی در حال انجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد سازوکار مالی اینستکس اروپا برای ایران آغاز به کار کرده و تعدادی معامله نیز در آن صورت گرفته است.

او در ادامه خواستار حضور کشور‌های بیشتر در این سازوکار شد و گفت: «در جلسه وین خواستیم که شرکت‌کنندگان در این سازوکار افزایش یابند و به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.»

سرگئی ریابکوف همچنین پس از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد سه امضاکننده اروپایی توافق هسته‌ای ایران شامل انگلیس, آلمان و فرانسه تأیید کردند قصد ندارند پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایتارتاس گفت: "همکارانم از قدرت های اروپایی از همان ابتدا اعلام و امروز بار دیگر تأیید کردند که قصد ندارند پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند."

نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۳۹۸ در وین برگزار شد. بر اساس برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای توافق را برعهده دارد. این نشست به ریاست هلگا اشمید، به نمایندگی از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و جمهوری اسلامی ایران، در سطح معاونین وزرای خارجه، مدیران سیاسی و سفرا برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
قصد ندارند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند ؟
مطمئن باشید اگر می توانستندپرونده ایران را به شورای امنیت ببرند ذره ای کوتاهی نمی کردند !
سه کشور اروپایی کوچکتر از این حرف ها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
اشکال نداره ببرند سازمان ملل اونوقت ما هم از NPT خارج میشیم و خدا میداند که چند کشور مجهز به صلاح های اتمی در منطقه خواهند شد. انوقت جرات دارند در منطقه حضور داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
پس چطوريه كه دلار گرون شده ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار