معاون فرهنگی قوه قضاییه:

باید قانون گریزی جای خود را به قانون مداری دهد

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: باید کاری کنیم که قانون گریزی و قانون ستیزی جای خود را به فرهنگ قانون مداری بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: ظرفیت‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه آن وجود دارد که می‌تواند به بهبود فرآیند قضایی و مسائل حقوقی به معنای وسیع‌تر کلمه کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی اصلاح قوانین را یکی از محور‌های این همکاری عنوان کرد و گفت: باید تغییرات و تحولات را جدی بگیریم و هرچه بیشتر به فرهنگ ناب اسلامی نزدیک شویم که در واقع مجازات به شکل حداقلی و به نحوی موثر و با عوارض کم تعریف شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به موضوع فرهنگ عمومی به عنوان یکی دیگر از محور‌های این تفاهم نامه همکاری اشاره کرد و افزود: باید کاری کنیم که قانون گریزی و قانون ستیزی و دور زدن قانون جای خود را به فرهنگ قانون مداری بدهد.

وی در ادامه به رعایت حقوق یکدیگر و تکلیف مداری در برابر دیگران تاکید و بیان کرد: نظام تربیتی باید به سمت این حرکت کند که در حد اعلایی برای مسئولیت پذیر کردن فرزندان ما کار کند و این موضوع هم بخشی از همکاری‌ها می‌تواند باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش و گذشت و عفو از مسائل بسیار مهم است که در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ریشه داشته است گفت: باید فرهنگ جوانمردی و پهلوانی را احیای کنیم و این‌ها از جمله بخش‌های فرهنگی هستند که باید روی آن‌ها کار شود و جزو برنامه‌های همکاری ما قرار گیرد و این کمیته مشترکی که بین این دو نهاد شکل می‌گیرد، به طور جدی این مسائل را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از فردای این تفاهم نامه، کمیته کار خود را آغاز و برنامه پیگیری را اعلام می‌کنند. امیدواریم این همکاری ثمرات بسیاری برای عموم مردم و احیای حقوق عامه و دو نهاد متولی در این بحث داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار