بهبودی نسبی ۲ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان/اقلام بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری کرونا در لرستان با اشاره به اینکه وضعیت جسمی ۲ بیمار مبتلا در لرستان رو به بهبودی است گفت: اقلامی بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری کرونا در لرستان با اشاره به اینکه وضعیت جسمی ۲ بیمار مبتلا در لرستان رو به بهبودی است گفت: اقلامی بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 مریم کوشکی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در لرستان اظهار داشت: تاکنون ۶۵ نفر مشکوک به این ویروس در لرستان بستری شده اند که پس از ارسال نمونه‌های آزمایش به مرکز تاکنون دو مورد مثبت اعلام شد.

او  با بیان اینکه دو مورد مبتلا به ویروس کرونا مربوط به شهرستان‌های بروجرد و خرمآباد بودند افزود: این دو بیمار مرد هستند که بیمار بروجردی ۳۱ و بیمار خرم آبادی ۲۲ سال سن دارند.

مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری کرونا در لرستان عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بروجرد رو به بهبودی می‌رود و کاملا هوشیار است.

او  بیان کرد: در شهرستان خرم آباد نیز هوشیاری بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهتر از قبل است که امیدواریم روند روبه بهبودی را سپری کنند.

کوشکی در رابطه با برنامه‌‎های دانشگاه علوم پزشکی در بحث مقابله با این ویروس گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت تمهیداتی را اتخاذ کرده است به طوری که برای بیماران مبتلا به کرونا بیمارستان عشایر خرم آباد را به عنوان بیمارستان مرجع در نظر گرفته و دو بخش از بیمارستان با اتاق‌های ایزوله با فشار منفی و کیت حفاظت شخصی تخلیه شده است.

او تصریح کرد: اگر در استان استان دچار همه گیری شویم از نظر بیمارستانی مشکلی نداریم و با تمهیدات اندیشیده شده برخی بیمارستان‌ها کاملا تخلیه خواهند شد.

مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری کرونا در لرستان به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مردم برای پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: انجام تست ویروس کرونا در لرستان و سایر استان‌های کشور آزمایشگاهی امکان پذیر نیست و تمام آزمایشات در دانشگاه تهران انجام می‌گیرد.

او  تصریح کرد: بنا شده وزارت بهداشت چند دانشگاه کشور را به عنوان قطب اعلام کند و تجهیزات و کیت لازم را در اختیارشان قرار دهند که زمان پاسخ دهی به نمونه‌ها کاهش پیدا کند که با این اقدام جواب نمونه‎ها ۲۴ ساعته اعلام می‌شود.

کوشکی اظهارداشت: بنا شده دانشگاه علوم پزشکی اقلامی بهداشتی در اختیار مردم قرار دهد و وزارت بهداشت نیز در روز‌های آینده قرار است مقداری اقلام بهداشتی در اختیار استان‌ها قرار دهد.

او  افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی را به مواد مصرفی مورد نیاز مردم مجهز کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.