رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ

پس از انتشار لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها، اپل توانست رتبه اول را در حالی کسب کند که سامسونگ رتبه اول را در فروش گوشی‌های 5G به دست آورده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی آیفون XR یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه سال ۲۰۱۹ بود. این گوشی هوشمند موفق شد تا تعداد بسیار بیشتری نسبت به اجداد خود و همچنین پرچمدار اپل فروش داشته باشد. تلفن همراه آیفون XR توانست در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۶ میلیون عدد و در سال ۲۰۱۸، ۲۳.۱ میلیون عدد فروش داشته باشد. این در حالی است که گوشی میان رده آیفون ۱۱ توانست تنها ۳۷.۴ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۹ به فروش برساند. این یعنی آیفون ۱۱ تنها به قدری موفق بود که بتواند رتبه دوم را در شرکتش کسب کند. لازم به ذکر است که این تعداد بسیار بیشتر از فروش تلفن‌های همراه آیفون ۸، ۸ پلاس و حتی آیفون ایکس در سال ۲۰۱۸ است. با این حال فروش کل شرکت اپل برای دومین بار به صورت پیاپی افت کرد. میزان افت فروش امسال شرکت اپل ۴.۶ درصد شناسایی شده که نسبت به ۵.۱ درصد سال ۲۰۱۸ کمی بهتر است. منابع خبری علت این افت را افزایش قیمت محصولات اپل می‌دانند. برای مثال محصول این شرکت در سال ۲۰۱۹ میزان ۵۰ دلار از گوشی آیفون ۷ سال ۲۰۱۶ بیشتر بود. این تغییر هزینه‌ها تنها برای قیمت پایه به این میزان کم بود. گفتنی است که تفاوت قیمت پرچمداران در سال‌های مختلف چهره‌ای شگفت آورتر به خود داشتند. آیفون ۷ پلاس که تنها ۹۷۰ دلار بود جای خود را به آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۴۵۰ دلاری داد.

رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ

گوشی‌های 5G شرکت سامسونگ

پس از شرکت اپل، رقیب همیشگی‌اش سامسونگ وجود دارد که توانسته رقابتش را تا حدی با اپل حفظ کند. این شرکت اخیرا رتبه سوم را در لیست پر فروش‌ها با انتشار گلکسی‌ای ۱۰ به دست آورده و فروشی معادل ۳۰.۳ میلیون عدد داشته است. گلکسی‌ای ۵۰ و‌ای ۲۰ نیز با کسب رتبه چهارم و پنجم تواسته‌اند شرکت سامسونگ را سربلند نگه دارند. این در حالی است که پرچمدار این شرکت حتی در ده گوشی پرفروش قرار نگرفته، با وجود آن که پرچمداران این شرکت در سال ۲۰۱۸ رتبه هفتم و هشتم را داشتند. شرکت سامسونگ، اما توانسته است در بازار فروش گوشی‌های با فناوری 5G رتبه اول را کسب کند و با فروش ۲.۶ نسخه گلکسی نوت پلاس در صدر قرار گیرد. پس از سامسونگ شرکت‌هایی مانند هوآوی، ویوو و اوپو حضور دارند. گفتنی است گوشی‌های 5G با مجموع فروش ۱۴.۷ میلیون نسخه، تنها یک درصد از فروش کل گوشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

 


بیشتر بخوانید: تلاش گوگل برای دوری از پرونده دادگاهی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار