بسیج شدن بقاع متبرکه استان زنجان برای تهیه لباس و مایحتاج شب عید نیازمندان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از بسیج شدن بقاع متبرکه استان برای تهیه لباس و مایحتاج شب عید نیازمندان خبر داد.

بسیج شدن بقاع متبرکه استان زنجان برای تهیه لباس و مایحتاج شب عید نیازمندانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام سید موسی موسوی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام این خبر، گفت: خدمت به فقرا و تلاش به رفع محرومیت مستمندان، یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در همین راستا، این اداره کل اقدام به تهیه و ابلاغ طرح آستان مهربانی به مراکز افق استان کرد.

او افزود: با توجه به اینکه در فرهنگ جامعه ایرانی، روز‌های منتهی به آغاز سال جدید، ایام خرید لباس و مایحتاج شب عید است و به نوعی این ایام، ایام سرور و شادمانی آنان محسوب می‌شود بنابراین رسیدگی به فقرا و تامین پوشاک و خوراک شب عید آنان از اهمیت مضاعفی برخوردار است که ما نیز تصمیم گرفتیم به نوبه خودمان در این مسیر قدمی برداریم و به افراد محروم و اقشار کم برخوردار خدمتی کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: طرح آستان مهربانی، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ نخست ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مواسات و صدقه و تلاش برای فراهم کردن مشارکت عمومی در این فرهنگ ارزشمند و دیگری خدمت به نیازمندان و محرومین جامعه.

او افزود: در این طرح قرار است با دعوت از خیرین و مشارکت زائرین و مجاورین بقاع متبرکه، مایحتاج شب عید با اولویت لباس و کفش نیازمندان تهیه و تامین شود.

حجت الاسلام  موسوی با بیان اینکه خدمت به فقرا یک وظیفه همگانی است، افزود: برای انجام این وظیفه مهم از آحاد مردم دعوت می‌کنیم با مراجعه به بقاع متبرکه، که محل آرامش و پناهگاه مومنین است، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را جهت این امر مبارک به مراکز افقِ بقاع متبرکه تحویل دهند.

معاون فرهنگی اداده کل اوقاف و امور خیریه افزود: آنچه مهم است حضور و مشارکت در این امر خیر است؛ لذا مردم نیکوکار ما با هر توان مالی می‌توانند در این امر خیر شرکت کنند. مراکز افق نیز، این ظرفیت را دارند که اجناس غیر نقدی، اعم از کفش و لباس، آجیل و خشکبار و دیگر مایحتاج را تحویل و در بسته بندی‌های مناسب، حداکثر تا بیست و پنجم ماه جاری به دست نیازمندان برسد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.