دام های فاقد هویت در خراسان جنوبی، قاچاق محسوب می شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: دام های سبک و سنگین که در طرح هویت گذاری پلاک کوبی نشوند، قاچاق محسوب می شوند.

 قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، از پایان طرح هویت گذاری پلاک کوبی دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: دام های سبک و سنگین که در طرح هویت گذاری پلاک کوبی نشوند، قاچاق محسوب می شوند.

او با اشاره به اینکه این طرح از بهمن پارسال آغاز شد، افزود: هزینه هویت گذاری برای هر دام سبک دو هزار و ۴۰۰ و دام سنگین هفت هزار تومان برای هر راس است.

قوسی با اعلام اینکه طرح پلاک گذاری دام با هدف جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌گذاری شوند و هویت آن‌ها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، برآورد تولید دام کشور، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام‌ها، جلوگیری از قاچاق دام، کنترل بیماری‌های دام، پیشگیری و اقدام به موقع برای واکسیناسیون دام، اعطا تسهیلات اشتغال و بیمه دام از مزایای اجرای این طرح است.

او با بیان اینکه اتحادیه دامداران کشور مجری اجرای این طرح است، تصریح کرد: دامداران در اسرع وقت برای هویت گذاری دام خود به اتحادیه دامداران استان و شرکت‌های تعاونی و کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت هویت گذاری دام در استان تمام شده است، افزود: حدود ۶۰ درصد گاو و گوساله و بیش از ۵۱ درصد از شتر و ۱۵ درصد گوسفند در استان هویت گذاری شده است.

او بیان کرد: با توجه به پایان مهلت قانونی این طرح، اما برای آن دسته از دامدارانی که تاکنون اطلاع نداشته و اقدام نکرده اند، انجام خواهد شد و اگر دام فاقد پلاکی توسط نیروهای محترم انتظامی توقیف گردد، قاچاق محسوب می شوند و سپس پلاک گذاری و ضبط می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار