مشارکت ۸۰ درصدی نهبندانی‌ها در انتخابات

فرماندار نهبندان گفت: مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه با موقعیت شناسی بسیار خوب در این عرصه ورود و مشارکت 80 درصد را داشته اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار نهبندان امروز در جلسه تجلیل از دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان نهبندان، گفت: انتخابات دوم اسفندماه امسال یکی از انتخابات مهم در مقاطع بعد از انقلاب بود؛ که مورد توجه عوامل داخلی و خارجی نیز بود.

او گفت: بالاترین رقم میزان مشارکت در سطح استان، مربوط به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بوده است که نشان از وحدت و همدلی مردم و مسئولان نظام است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: انتخابات خوب چهار مولفه دارد که شامل صحت و سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، حضور و مشارکت حداکثری و رقابتی بودن دارد، که این چهار مولفه در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه برقرار بود.

او با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۵۷۶ نفر واجد الشرایط رای دادن  بودند گفت: که در مجموع ۵۲ هزار و ۱۷۰ تعرفه در انتخابات مصرف شد.

بیکی بیان کرد: از این رقم ۵۲ هزار و ۱۳۰ تعرفه صحیح بود که در نهایت آقای مصطفی نخعی با ۱۷ هزار و ۳۴۱ برگه رای صحیح بالاترین رای یعنی حدود، ۳۴ درصد آرای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را به خود اختصاص داد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که افتاد، دستگاه‌های احراز هویت در این دوره از انتخابات بود که خوب عمل کردند و درصد خطای پایینی داشتند، از مجموع استعلامات، ۴۷ هزار استعلام به شکل آنلاین انجام شد که نشان دهنده پوشش خوب بوده است.

او ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۱۱۸ استعلام آفلاین داشتیم که نسبت به پراکندگی و وسعت شهرستان آمار مناسبی است، ۵۱ درصد شرکت کنندگان زن و ۴۹ درصد آقایان بودند.

بیکی بیان کرد: ترتیب سنی رای دهندگان بین ۲۵ تا ۳۵ سال یعنی جوان، بیشتری آمار شرکت کننده در انتخابات در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بوده است و ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر در سنین بین ۲۵ تا ۳۵ سال در رده دوم حضور مردم در انتخابات بود.

فرماندار نهبندان افزود: ۱۱ هزار و ۳۵۳ نفر هم بین سنین ۳۵ تا ۴۵ سال و ۴۵ تا ۵۵ سال سن نیز آمار بعدی است که بیشترین حضور را داشتند، افراد ۹۵ سال سن به بالا هم ۳۲ نفر بودند که در انتخابات شرکت کرده بودند.

او تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و امیدواریم روز‌های آینده؛ روز‌های توسعه، همکاری، تعامل و پیشرفت برای جامعه و منطقه باشد چرا که همه باید در هر مسئولیتی که هستند کمک کننده باشند.

بیکی گفت: حاکمیت آرامش در شهرستان از اولویت‌های کاری در روز‌های انتخابات در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بود و سعی شد، مباحثی که سبب عدم پیشرفت و سرعت مناسب در امور شود را حذف کنیم و یکی از دلایل آرامش انتخاباتی علی رغم رقابتی بودن در این حوزه، این بود که همه متولیان امر انتخابات، در این مسیر به هم کمک کردند.

فرماندار نهبندان گفت: یکی از مولفه‌های حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، حضور نامزد‌های مختلف است که جای تقدیر دارد؛ در مسیر توسعه آن‌ها نیز باید کمک کنند چرا که نیازمند حضور تمام افکار، گروه‌ها و تشکل‌ها هستیم.

بیکی ادامه داد: نقش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ویژه است و این دوره یک نماینده جوان در این حوزه انتخابیه منتخب شد که باید از این شرایط استفاده کرد و عقب ماندگی‌های موجود را جبران کرد.

او عنوان کرد: سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های ملی نشان از نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به این نقطه از استان است و به شکل ویژه تر، نگاه رهبری به شهرستان نهبندان که مهم است، چرا که یک پیام تاریخی دارند، لذا نگاه مسئولان به این نقطه از خراسان جنوبی باید ویژه‌تر باشد.

فرماندار نهبندان گفت: انتخابات بدون حاشیه و سالم در نهبندان به همت ناظرین، مجریان و نامزد‌های انتخابات برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

او گفت: شیرینی انتخابات حضور مردم در صحنه است که با حضور خود شور و نشاط تزریق می‌کنند، لذا هر کس فرصت خدمتگزاری دارد باید با صداقت رفتار کند.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.