ساماندهی توزیع مناسب برخی اقلام بهداشتی درکشور

رئیس سازمان غذا و دارو قول داد، توزیع ماسک و وسایل بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا را در کشور ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذاودارو امروز درتماس تلفنی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی قول داد: توزیع ماسک وسایل بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا را درکشور ساماندهی کند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: موضوع توزیع نامناسب اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با هدف پیشگیری از بیماری کرونا را در جلسه‌ای که دراین سازمان تشکیل می‌شود بررسی می‌کند ونتایج را به اطلاع مسئولان می‌رساند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی دراین تماس تلفنی از این که اقلام ماسک، دستکش و مواد شوینده به سهولت در داروخانه‌ها وسایرفروشگاه عرضه محصولات بهداشتی درکشور عرضه نمی‌شود گلایه کرد.

او افزود: این تصمیم سازمان غذاودارو که مردم برای دریافت ماسک ودستکش به مراکز بهداشت و درمان شهرستان هامراجعه کنند، موجب نارضایتی شهروندان شده است.

بر اساس بخشنامه اخیر سازمان غذاو دارو هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n ۹۵ و n ۹۹ توسط تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و ... تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالا‌های موجود صرفاً قابل فروش به هیات امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت؛ توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیات امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.

شانه ساز افزود: طبق این ابلاغیه داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

شانه‌ساز با بیان اینکه تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی باید کالا‌های خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیات امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.

او با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.