استاندار لرستان خبر داد؛

سیل بیش از ۲۰۰۰ میلیاردتومان خسارت به زیرساخت‌های لرستان وارد کرد

استاندار لرستان گفت: سیل بیش از ۲۰۰۰ میلیارد به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سیدموسی خادمی استاندار لرستان امروز پنج‌شنبه هشتم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیل اخیر شبیه همان سیل فروردین ماه بود، اما به دلیل پیش‌بینی‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه خسارت آن به‌ویژه در حوزه مردمی کمتر از سیل قبل بود.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های استان آسیب دیده به این دلیل که برخی زیرساخت‌ها تکمیل نشده بود.

استاندار لرستان بیان کرد: برآورد‌ها از خسارتی حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها خبر می‌دهد.

خادمی اضافه کرد: برق ۳۷ روستا در سیل روز‌های اخیر قطع شد که در حال حاضر برق ۳۶ روستا وصل شده و یک روستا باقی مانده است که در حال تلاش برای وصل برق این روستا هستیم.

او بیان کرد: آب ۷۶ روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون آب ۶۰ روستا وصل شده و ۱۶ روستا باقی مانده است.

استاندار لرستان ادامه داد: گاز شهر معمولان که به دلیل وقوع سیل قطع شده بود دیشب وصل شد، همچنین راه حدود ۳۷۵ روستا مسدود شده بود که ۹۸ درصد آن‌ها بازگشایی شده است.

خادمی عنوان کرد: جاده پلدختر را پیش از وقوع سیل مسدود کردیم، چون از نظر ما یک جاده موقت و در حال ساخت است، پس از وقوع سیل این جاده در چندین نقطه ریزش کرده و در چند نقطه رودخانه جاده را خراب کرده که باید مرمت شود تا جاده اصلی به بهره‌برداری برسد.

او اظهار کرد: چند پل موقت نیز دچار مشکل شدند که به سرعت بازسازی خواهند شد.

استاندار لرستان با اشاره به مبارزه با کرونا ویروس، افزود: در این راستا ستادی تشکیل شده و در استان آمادگی لازم وجود دارد.

خادمی بیان کرد: بر اساس آمار تست دو نفر از افراد مشکوک در استان مثبت اعلام شده و استان مطابق دستورالعملی که سازمان مرکزی ارائه کرده عمل می‌کند برای اینکه مشکلی پیش نیایید، اما مردم نیز باید بیشتر مراقبت کنند.

او اضافه کرد: برای مراقبت و پیشگیری تابع تصمیم‌گیری دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار