کوچک سازی یکی از راهکار‌های مسکن دار شدن اقشار مختلف جامعه

نماینده، ولی فقیه در گیلان به کمبود زمین در استان اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌ها برای خانه دار شدن مردم، ساخت مسکن کوچک است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و روحانیون استان با اشاره به کمبود زمین در گیلان گفت: یکی از راهکار‌ها برای خانه دار شدن مردم، ساخت مسکن کوچک است.

وی، فقدان دوراندیشی از گذشته را از مشکلات گیلان عنوان کرد و افزود: در گذشته در استان دوراندیشی نشده و اکنون شاهد معضل در عرصه‌های مختلف هستیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر خرد جمعی در انجام امور، بیان کرد: هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید با دوراندیشی صورت گیرد و به نوعی نباشد هر کسی خودش تصمیم بگیرد.

آیت الله فلاحتی، مشکل مسکن را دغدغه همه آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: دانشجویان، طلاب و سایر اقشار مردم با مشکل مسکن مواجه هستند.

وی به طرح اقدام ملی مسکن از طرف دولت برای مسکن دار شدن مردم اشاره کرد و گفت: در واگذاری مسکن به طلاب و غیر طلاب باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کوچک سازی در ساخت مسکن می‌تواند یکی از راهکار‌ها باشد، خاطرنشان کرد: کوچک سازی مسکن باید در اولویت برنامه‌ها باشد ضمن اینکه در خلال کوچک سازی باید انبوه سازی انجام شود.

آیت الله فلاحتی بر استفاده از ظرفیت خیران مسکن ساز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به انبوه مشکلاتی که دولت با آن مواجه است، نمی‌توان انتظار داشت که تمام امور را انجام دهد بنابراین استفاده از ظرفیت خیران مسکن ساز اثرگذار است.

علی اوسط اکبری مقدم رئیس شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و روحانیون گیلان نیز در جلسه مذکور بر تامین مسکن طلاب تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی طلاب و روحانیون تبلیغ دین و مسائل شرعی است و درآمد این قشر از جامعه کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌کند.

وی بر استفاده از خیران مسکن ساز تاکید کرد و افزود: بیشتر طلاب در منازلی زندگی می‌کنند که از حداقل امکانات برخوردار است.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: مسکن ، مسکن سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.