انتقال ویروس کرونا با اسکناس و پول نقد/ با خرید از فروشگاه های آنلاین مراقب سلامت خود باشید

دست به دست کردن پول نقد با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، می گویند که «پول چرک کف دست است»، این روزها این ضرب المثل واقعا مصداق دارد، چرا که پول می تواند راه انتقال ویروس کرونا باشد وقتی پول را با دست می گیریم، ویروس به دست ما منتقل می شود و ان زمان که دست به دهان و بینی و چشم می زنیم یا با دست نشسته چیزی می خوریم، ویروس به بدن ما منتقل می شود.

باید توجه داشت، یکی از راه های انتقال ویروس می تواند پول نقدی باشد که در داد و ستدها استفاده می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که مردم از کارت های بانکی و کارت خوان استفاده کنند و فروشندگان کارت خوان را پس از استفاده هر فرد ضدعفونی کنند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: احتیاط های لازم مثل استفاده از دستکش، کارتخوان و هموار کردن مسیر مبادلات الکترونیک در سطح خریدهای خرد می تواند استفاده از اسکناس را کاهش دهد چرا که قطعا اسکناس یک منبع آلودگی محسوب می شود و جای تردید ندارد.

او ادامه داد: شاید این روزها خریدهای آنلاین بهترین راهکار جایگزین باشد و چرا که خرید از فروشگاه های مجازی می تواند از رفت و آمد و دست به دست شدن پول نقد جلوگیری کند و در حفظ سلامت ما و دیگران موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۲۰:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
بانک ها تعطیل کنید
کارمند بانک ها مظلمترین کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فكر نمي كنيد الان اوضاع از توصيه گذشته؟ چين تمامي اسكناس هايي كه به بانك وارد ميشه رو امحاء و يا بمدت 1 الي 2 هفته قرنطينه و بعد از استريل به چرخه بر ميگردونه، چرا ايران نميكنه؟ اون هم ايراني كه بالاترين سرانه اسكناس در دنيا رو داره و با داشتن اسكناس هاي ريز و كم ارزش، حجم بسيار زيادي اسكناس رو بين مردم به گردش درآورده؟ اين در حاليت كه اگر همه و همه اسكناس هاي در دست مردم هم از چرخه خارج بشه با توجه به امكانات الكترونيكي، هيچ اتفاق خاصي رخ نميده. اكنون بهترين زمان براي خداحافظي هميشگي با اسكناس است، فقط كافيه دولت اراده كنه. اين رو هم بدونيم كه مشكل اسكناس فقط محدود به كوئيد 19 نيست، اسكناس از كوئيد 1 تا 19000 و انواع ميكروبها و ويروس هاي ديگه رو هم منتقل مي كرده و ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
نانوایی ها کانون انتقال ویروس هستند
آخرین اخبار