رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛

تست کرونای ۱۴ نفر دیگر در ایلام منفی اعلام شد/مردم از حضور در اجتماعات پرهیز کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:تست کرونای ۱۴ نفر دیگر در ایلام منفی اعلام شد.

تست کرونای ۱۴ نفر دیگر در ایلام منفی اعلام شد/مردم از حضور در اجتماعات پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون مورد مثبتی در استان ایلام گزارش نشده و از ۲۸ نفر مشکوک بستری شده، جواب آزمایشات ۱۴ نفر از آنان منفی بوده و منتظر جواب بقیه‌ی آزمایش‌ها هستیم.

کریمیان اظهار داشت: در مورد جواب آزمایش‌ها با توجه به حجم بالای نمونه‌های ارسالی از کل کشور، زمان اعلام نتایج آزمایش‌ها بستگی به بررسی آزمایشگاهی در تهران دارد.

او  افزود: بیمارستان شهید مصطفی خمینی جهت ارائه خدمت به بیماران مشکوک به کروناویروس در شهر ایلام انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: هر شهرستان یک مرکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته‌است تا به مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا جهت غربالگری، شناسایی و ارجاع به بیمارستان ارائه خدمت کند.

کریمیان گفت: معمولا میزان مرگ و میر در کرونا ویروس حدود ۲ درصد است و افراد مسن بالاتر از ۶۰ سال که دارای ناراحتی‌های قلبی بوده، افرادی که مشکلات حاد تنفسی دارند، افرادی که پیوند کلیه و کبد داشته‌اند، مادران باردار و افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر هستند.

او اضافه کرد: از عموم مردم خواهشمندیم نسبت به رعایت اصول اولیه بهداشتی حساس باشند.

کریمیان افزود: دست‌های خود را مرتب با آب و صابون شست و شو بدهید، از حضور در اجتماعات که ضرورت ندارد پرهیز کنید، از مسافرت به شهر‌های دیگر نیز در حد امکان خودداری کنید.

منبع:فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.