پمپئو ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران را تکرار کرد

مایک پمپئو طی نشستی در کنگره آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را حامی نخست تروریسم خطاب کرده و گفت ایران مسئول مرگ صد‌ها آمریکایی در عراق است.

پمپئو ادعاهی بی‌اساس خود علیه ایران را تکرار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، طی یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان به تکرار ادعاهای گذشته خود درباره ایران پرداخت.

پمپئو ایران را حامی نخست تروریسم خطاب کرد و مدعی شد که تهران رویه‌ای یهودستیز دارد. وی همچنین بدون ارائه ادله‌ای این را هم گفت که ایران مسئول مرگ صد‌ها آمریکایی در عراق است.

وی در ادامه مدعی شد که ترامپ دربرابر تهدیداتی که ایران علیه امنیت ملی آمریکا و همچنین علیه متحدین واشنگتن اعمال می‌کند، بی‌تفاوت نخواهد نشست.

وی در ادامه هدف آمریکا از اعمال فشار حداکثری علیه ایران را تغییر رفتار کشورمان و همچنین کاهش تهدیدات از سوی ایران دانست. وزیر خارجه آمریکا این را هم مدعی شد که ایران جدیت و آمادگی آمریکا را پس از ترور سردار سلیمانی به‌خوبی درک کرده است.

پمپئو در رابطه با آخرین اقدام‌ها به منظور گسترش فشارها علیه ایران و محدودیت‌های بیشتر علیه حزب‌الله لبنان، گفت: «کلمبیا،  پاراگوئه، هندوراس و انگلیس  حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده‌اند.»

این در حالی است که برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نیز با این ادعا که ایران در سطحی که لازم است با سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا همکاری نمی‌کند مدعی شد دولت آمریکا به دنبال تغیی نظام در ایران نیست.

دونالد ترامپ ضمن خروج یک‌جانبه از توافق برجام، اعمال سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران را در دستور کار قرار داد. در راستای این سیاست بیشترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده و واشنگتن به دنبال آن است که کشورهای بیشتری را به این کارزار دعوت کند. با وجود فشارهای گسترده آمریکا علیه ایران، کشورمان طی ماه‌های گذشته به روند فعالیت طبیعی خود ادامه داده و کارزار فشار حداکثری ترامپ را نیز محکوم به شکست کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار