بودیمیر کبریت را روشن کرد، برانکو و کالدرون در راهند/ پرسپولیس با این کابوس سرپا می‌ماند؟

دو خبر شوکه کننده، تبدیل به کابوسی ترسناک برای تیمی شده که دیروز سایه خود را بر جام قهرمانی لیگ می‌دید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پنج شنبه برای پرسپولیس شیرین‌تر از چیزی بود که هواداران این تیم تصور می‌کردند. پیروزی کم دردسر در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل شهر خودرو بلافاصله بعد از شکست استقلال و توقف سپاهان خبر خوشی در پایان دومینوی بازی‌های سخت نیم فصل دوم بود. اما این همه، تمام اتفاقات خوب پیرامون پرسپولیس نبود. در حالی که با پایان بازی‌های دیروز، فاصله تیم گل محمدی با نزدیک‌ترین رقیب به ۷ امتیاز رسیده بود، رای کمیته انضباطی برای دیدار لغو شده پرسپولیس – سپاهان اعلام شد و ناگهان پکیج خبر‌های خوشحال کننده برای سرخ‌ها کامل شد. اعلام نتیجه ۳-۰ به سود پرسپولیس، اختلاف این تیم را با شاگردان امیر قلعه نویی به ۱۰ امتیاز رساند و حتی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی کری خوانی‌ها برای قهرمانی پایان فصل را استارت زدند.

اما پس از مسابقه با شهر خودرو، مدیرعامل پرسپولیس حامل خبر شیرینی برای این تیم نبود. انصاریفرد در میان خبرنگاران اعلام کرد که گابریل کالدون، سرمربی آرژانتینی نیم فصل اول سرخپوشان از باشگاه پرسپولیس رسما به فیفا شکایت کرده و پرونده جدیدی برای این باشگاه باز شده است. این اتفاق قطعا دردسر‌های جدیدی برای پرسپولیس ایجاد خواهد کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد تعادل ۲۴ ساعت اخیر بین اخبار خوب و بد سرخ‌ها برقرار شده باشد. چرا که خبر‌های نگران کننده هم تنها محدود به شکایت گابریل کالدرون نبوده است. با اعلام رسمی رسانه باشگاه پرسپولیس، پرونده شکایت ماریو بودیمیر، مهاجم کروات فصل گذشته این باشگاه، در فیفا به مرحله صدور رای رسیده و حکم سنگینی به نفع بودیمیر و علیه باشگاه صادر شده است. مطابق رای فیفا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۴۷۵ هزار یورو (۱۴۸ هزار یورو نیم فصل دوم ۱۹-۲۰۱۸ به علاوه ۳۲۷ هزار یورو فصل ۲۰-۲۰۱۹) محکوم شده است. به این مبلغ ۵ درصد غرامت دیرکرد نیز اضافه می‌شود. بخش دیگر این رای هم بندی است که در صورت عدم پرداخت متوجه باشگاه می‌شود. پرسپولیس تنها ۴۵ روز برای پرداخت این بدهی فرصت خواهد داشت و در صورت نپرداختن این مبلغ، سرخ‌های پایتخت از جذب بازیکن در ۳ پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهند شد.

برای وضعیت فعلی پرسپولیس در فصلی که مشکلات مالی کاملا مشهود بوده، پرداخت ۸ میلیارد تومان ظرف ۴۵ روز کار فوق العاده دشوار و نامحتملی به نظر می‌رسد. اگر مدیران در این پرداخت ناموفق باشند باید وارد دوران عجیب بسته شدن ۳ پنجره نقل و انتقالاتی شوند. این در حالی است که پرسپولیس همین فصل قبل بود که ۲ پنجره نقل و انتقالات را به دلیل محرومیت از دست داده بود.

در تشریح شرایط این روز‌های پرسپولیس باید یادآور شویم که علاوه بر قطعی شدن شکایت کالدرون و صدور حکم پرونده بودیمیر، هنوز طلب حدود یک میلیون یورویی برانکو و دستیارانش (به همراه غرامت دیرکرد) از فصل گذشته باقی است و تلاش‌های نمایندگان پرسپولیس برای گرفتن تخفیف از مربیان کروات نتیجه‌ای در بر نداشته است. خطرناک اینجاست که با صدور رای پرونده بودیمیر که مربوط به شکایت تابستان امسال است، به نظر می‌رسد پرونده برانکو – پرسپولیس هم فاصله چندانی تا مرحله صدور حکم نداشته باشد؛ جایی که با در نظر گرفتن شرایط فعلی، یک بدهی ۱۷ میلیاردی روی دست پرسپولیس خواهد گذاشت.

خلاصه اینکه وضعیت پرسپولیس در زمین و جدول رده بندی لیگ، اصلا شبیه مسائل کلان باشگاه نیست و در آینده نزدیک ممکن است همین کمبود‌های مالی و بدهی‌های سنگین، شیرازه تیمی را که رویای چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ ایران را در سر می‌پروراند، از هم بپاشد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.