درگیری مسلحانه مرزبانی باقاچاقچیان در مرز سراوان / ۸۱۵ کیلوگرم موادمخدر کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر و کشف ۸۱۵کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در سراوان خبر داد.

۸۱۵ کیلوگرم موادمخدر در سراوان کشف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی انهدام این باند بزرگ را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: چندین تیم پوششی و عملیاتی، پس از شناسایی مسیر‌های تردد قاچاقچیان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان توانستند از ورود محموله سنگین موادمخدر به عمق خاک کشور جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات برنامه‌ریزی شده که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین ماموران و قاچاقچیان همراه بود قاچاقچیان که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی و آتش پرحجم مرزداران توان مقابله نداشتند با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند و مرزداران این فرماندهی موفق شدند ۸۱۵ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

او  ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت‌های کارکنان هنگ مرزی میرجاوه و همکاری صمیمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، اظهار داشت: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزداران این فرماندهی با همکاری سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و با کمک مرزنشینان غیور مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد می‌کنند.

سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و ۱۷۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت شرقی‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار