دادستان مرکز کردستان:

پیگیر نشر اکاذیب در فضای مجازی هستیم

محمد جباری گفت: دادستانی کردستان پیگر تمام اخبار نادرست و نشر اکاذیب در خصوص بیماری ویروسی کرونا در فضای مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد جباری دادستان مرکز کردستان گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها مرجع رسمی اعلام تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور است که از نظر دادستانی اعلام اخبار مربوط به این بیماری از جمله آمار و ارقام از سوی افراد حقیقی و حقوقی دیگر نشر اکاذیب بوده و جرم محسوب می‌شود.

او افزود: دادستانی کردستان از روز‌های گذشته پلیس فتا را ملزم به رصد فضای مجازی کرده تا متخلفانی را که به صورت مغرضانه اقدام به انتشار آمار غیر مستند و خارج از مراجع قانونی در خصوص ویروس کرونا می‌کنند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند.

دادستان مرکز کردستان افزود: تاکنون چند فرد حقیقی در این خصوص شناسایی و ۲ فقره پرونده قضایی نیز علیه آنان تشکیل شده است ضمن اینکه شایعه پراکنان کمبود اقلام مصرفی مقابله با کرونا از مهمترین اهداف رصد‌های پلیس فتا هستند و در این خصوص پیگیری‌ها به شدت ادامه دارد.

او در خصوص نقش دادستانی در توزیع و عرضه کالا‌های مورد استفاده در مقابله با کرونا نیز یادآور شد: با همکاری ستاد تنظیم بازار و کارگروه نظارت و عرضه کالای استان دستگاه قضایی در صدد شناسایی احتکارکنندگان اقلام و کالا‌ها بوده و چند مورد نیز با همکاری این دستگاه‌ها شناسایی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.