مصرف آب در کرمانشاه افزایش یافت

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه،گفت : مصرف آب در روز‌های پایانی سال که با خانه تکانی همزمان است، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا داوودی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه پایانی سال به صورت محسوسی افزایش می‌یابد، گفت : در روز‌های منتهی به پایان سال مصرف مشترکین استان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بالا می‌رود که رقم قال توجهی است.

او گفت : در روز‌های پایان‌سال با توجه به افزایش میزان مصرف، بعضی مشترکین با مشکل افت فشار و حتی در برخی مناطق با قطعی آب خصوصا در طبقات بالاتر مواجه خواهند شد که این امر موجب نارضایتی مشترکین می‌شود.

داوودی با اشاره به اینکه مشکل اساسی و عمده افت فشار و قطعی احتمالی آب در چند ساعت مانده به تحویل سال نو به دلیل مصرف همزمان مشترکان که عمدتا از آب برای استحمام، شست و شوی خودرو، حیاط و پیاده رو استفاده می‌کنند رخ می‌دهد، افزود: در این ساعات علیرغم همه تمهیدات و با وجود ذخیره سازی آب در مخازن، اما شبکه به دلیل مصرف زیاد جوابگوی تامین این میزان مصرف آب نیست.

او از شهروندان خواست چند ساعت مانده به تحویل سال از هرگونه مصارف بالا مانند شست و شوی خودرو، حیاط و پیاده رو جدا خودداری کنند.

داوودی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی ایام نوروز، افزود: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در این ارتباط می‌توانند زمینه همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اصلاح برخی از روش‌های نادرست مصرف آب از هدررفت آن تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند، گفت: اگر هر یک از شهروندان در مصرف آب صرفه‎جویی کنند، علاوه بر جلوگیری از قطعی آب، از کاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان کرمانشاه افزود: مرکز حوادث و اتفاقات شرکت با شماره تماس ۱۲۲ در تمام روز‌های سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سئوالات و راهنمایی مشترکین و رفع اتفاقات است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.