بسته اخبار حوادث امروز ۱۰ اسفند ماه ۹۸؛

آتش به جان انبار حیوانات خانگی افتاد/ سانحه رانندگی در مهاباد ۳ نفر را راهی بیمارستان کرد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف شدید دو خودرو سواری در نزدیکی شهربازی

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان مهاباد گفت: دیشب حوالی ساعت ۲۳ شهروندان با تماس تلفنی از برخورد شدید بین دو خودرو سمند و ال نود در خیابان محمد اوراز نزدیکی شهربازی مهاباد خبر دادند که بلافاصله یک گروه امدادی از نیرو‌های سازمان را به محل تصادف اعزام کردیم.

او افزود: در این حادثه خودرو سمند بر اثر سرعت زیاد و ناتوانی در کنترل ماشین به شدت با خودرو ال نود در حال پارک برخورد کرده و باعث واژگون شدن آن شد.

احمدی علت حادثه را بی احتیاطی و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام و اضافه کرد: در این سانحه ۳ نفر از سرنشینان خودرو‌های مذکور مصدوم شدند که با تلاش آتش نشانان رهاسازی و با همکاری نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ادامه داد: خوشبختانه این رویداد فوتی نداشت.

آتش‌سوزی انبار حیوانات خانگی

احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: صبح امروز یک انبار حیوانات خانگی در منطقه ارمنیان این شهرستان طعمه حریق شد که عوامل آتش‌نشانی شهرداری مهاباد با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله با ۲ دستگاه خودرو به محل اعزام و اقدام به مهار آتش کردند.

او علت حادثه را اتصال جریان برق داخل انبار اعلام کرد و افزود: حریق به سرعت به سایر مناطق این انبار نیز سرایت کرد که با تلاش آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن به اطراف و منازل مسکونی جلوگیری شد.

احمدی با بیان اینکه در این رخداد تعداد کمی از حیوانات در آتش سوختند، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات انسانی نداشته، اما به انبار مذکور خساراتی وارد شد.

او تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس بگیرند.

سازمان آتش نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

پناه بردن روباه گرسنه به یک منزل مسکونی

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: بامداد دیروز یک قلاده روباه به علت گرسنگی برای بدست آوردن غذا به یک منزل مسکونی در منطقه پشت تپ شهرستان مهاباد پناه برد که توسط اهالی خانه به دامان طبیعت بازگردانده شد.

او افزود: با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزار‌شهایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه و داخل شهر گزارش می‌شود که این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: روباه معمولی بیشترین پراکندگی طبیعی را در بین پستانداران زمینی دارد و به علت زیرکی و تطابق این حیوان با شرایط مختلف طبیعی و استفاده از منابع متفاوت غذایی، علی‌رغم تعقیب و شکار بی‌رویه، تاکنون کاهش شدیدی در جمعیت آن‌ها ایجاد نشده است.

سخنور از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آن‌ها خودداری کنند و دانه، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستا‌ها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.