ساعت کاری ادارات بوشهر کاهش یافت

ساعت کاری ادارات استان بوشهر بر اساس ستاد مقابله با کرونا در استان، کاهش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر که امروز با حضور استاندار برگزار شد، مصوب شد به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ساعت کاری ادارات استان از امروز (شنبه ۱۰ اسفند ۹۸) تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ باشد.

بخش‌های خدماتی شهرداری‌ها و بانک‌ها از این مصوبه مستثنی هستند.

پیش از این ساعت کاری ادارات در استان بوشهر از شنبه تا چهارشنبه ۶:۴۵ تا ۱۵:۳۵ بود.

پنجشنبه‌ها نیز ادارات تعطیلند.

بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برای مقابله با ویروس کرونا دانشگاه‌ها تا پایان این هفته تعطیل خواهند بود و مدارس هم تا دوشنبه تعطیل هستند.

دیگر مصوبات نشست ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر به قرار زیر است:

دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دبیر ستاد مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم سخنگوی این ستاد معرفی و مقرر شد هر گونه مصاحبه و اطلاع رسانی در مورد کرونا در استان از سوی رئیس دانشگاه یا یکی از معاونان به انتخاب رئیس دانشگاه انجام شود.

شهرداران موظف شدند نسبت به ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی و اماکن پرتردد در شهر‌ها اقدام کنند و دفتر شهری استانداری مسئول پیگیری این مصوبه شد.

نیرو‌های نظامی مستقر در استان هم با استفاده از امکانات در اختیار مکلف شدند به ضدعفونی کردن مکان‌های مختلف اقدام کنند.

اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان موظف شد ضمن ضدعفونی کردن پایانه‌های مسافری و اتوبوس‌ها نظارت لازم برای این کار را هم انجام دهد.

ادارات تعزیرات، نیروی انتظامی، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اقلام مورد نیاز استان را بررسی، و در صورت مشاهده احتکار اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده، با خاطیان قاطعانه برخورد کنند.

اداره کل اموال تملیکی موظف شد اقلام مورد نیاز را امروز در صورتجلسه‌ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مکلف شد  وسایل مورد نیاز پرستاران و پزشکان تهیه کند و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها، یکی از مدیران خود را مامور نظارت بر بیمارستان‌های شهرستان کند.

در این جلسه مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت تدابیری اتخاذ کند تا نانوایی‌های استان نان را به صورت بسته بندی به فروش برسانند.

صدا و سیما برنامه‌ای با عنوان ساعت سلامت تعریف کند تا در این برنامه و یک ساعت مشخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان مربوط در مورد کرونا اطلاع رسانی کنند.

در این جلسه مقرر شد اماکن اقامتی در استان از جمله مدارس از پذیرش مسافران نوروزی تا زمان اعلام دانشگاه علوم پزشکی خودداری کنند.

 متولیان امر رعایت اصول بهداشتی را در منطقه پارس جنوبی با جدیت دنبال کنند.

بر اساس تصمیم اعضا جلسه، مقرر شد تالار‌های عروسی در استان هم تا اعلام دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
باسلام
لطفا به داد ما کارمندان اداره جات که با ارباب رجوع سر و کار داریم برسید