افزایش تقاضای شدید برای خرید برخی از انواع میوه و تره‌بار

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از افزایش تقاضای شدید برای خرید برخی از انواع میوه و تره‌بار خصوصا سیر، زنجبیل و لیموترش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عیسی حاج علیانی رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه گفت : طی چند وقت اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای برخی انواع میوه و تره‌بار که گفته می‌شود ممکن است برای مقابله با این ویروس مفید باشد، بسیار بالا رفته و به دنبال افزایش تقاضا، افزایش قیمت هم داشتیم.

او گفت : لیموترش یکی از این موارد بود که قیمت آن اکنون در میدان بار کیلویی حدود ۲۵ هزار تومان است.

او با بیان اینکه لیموترش اکنون در تعدادی از انبار‌های شیراز وجود دارد، اما قطره چکانی وارد بازار می‌شود، افزود: این امر به افزایش قیمت لیوترش دامن زده، چون تقاضا نیز برای آن بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از افزایش قیمت زنجبیل تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان هم خبر داد و گفت: البته هم اکنون قیمت زنجبیل تاحدودی کاهش یافته و به کمتر از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده، در حالی که قیمت واقعی آن بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

حاج علیانی افزود: قیمت سیر نیز تا کیلویی ۵۰ هزار تومان بالا رفت، اما اکنون به حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.

 حاجی علیانی گفت: این قیمت‌ها قیمت عمده فروشی است و با حدود ۳۵ درصد افزایش به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در زمینه لیموترش، سیر و زنجبیل در بازار نداریم، گفت: این محصولات به اندازه نیازی که در گذشته در بازار بود وجود دارد، اما هجوم مردم برای خرید، افزایش قیمت را به همراه داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار