به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا؛

اماکن ورزشی تا ۲۰ اسفند تعطیل اعلام شد

مدیر کل ورزش و جوانان فارس از تعطیلی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب  افزود: پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر تعطیلی کلیه مسابقات در سطوح مختلف، لذا بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تاکیدات وزارت ورزش و جوانان و همچنین شیوع این بیماری طی هفته جاری و جلوگیری از انتشار آن در بین جوانان و نوجوانان لذا به تبعیت از این دستورالعمل لازم است تمامی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا ۱۰ روز آینده تعطیل شد.

او  با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران، نوجوانان و جوانان برای ما در اولویت است، گفت: باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطورکلی مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد.

کامیاب اضافه کرد: از آنجا که سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی و از طریق لمس سطوح بیشتر می‌شود و وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها و سالن‌ها ورزشی مشترک است بنابراین مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر رعایت بهداشت فردی بویژه در حین ورزش از سوی ورزشکاران و مربیان، بیان کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

کامیاب افزود: ضدعفونی کردن متداوم ورزشگاه، سالن ورزشی، کفپوش، رختکن و سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضروریاتی به شمار می‌رود که برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت دارد.

او، کاهش هرچه بیشتر تجمع ورزشکاران را ضروری خواند و گفت: از انجا که این ویروس سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، لذا باید در کاهش ازدحام‌ها تلاش کرد و شمار اشخاص حاضر در یک محل مانند ورزشگاه را کم کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.