ایثار مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا

این روز‌ها که خیلی‌ها خود را در خانه قرنطینه کرده اند عده ای در میدان سلامت با از خود گذشتکی در حال مبارزه با کرونا هستند.

ایثار مدافعان سلامت در مبارزه با کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با ورود نامیمون ویروس کرونا به ایران خیلی از مردم با توصیه مسئولان برای مبتلا نشدن به کرونا روابط اجتماعی را به حد اقل رسانده و خود را در خانه قرنطینه کرده اند، اما عده‌ای هم در میانه میدان به نبرد با آن کرونا ویروس مشغولند.

از سی ام بهمن ماه که مسئولان وزارت بهداشت تست کرونای ۲ نفر در قم را مثبت اعلام کردندو ورود کرونا به کشور تائید شد یازده روز می‌گذرد و در این مدت خیلی از مردم بدنبال این بودند که خود و خانواده شان مبتلا نشوند.

توصیه مسئولان هم بر این امر عقلانی تاکید داشت و با تعطیل کردن تمام مکان‌های اجتماعات بر جلو گیری از شیوع بیماری کوید ۱۹ برآمدند و بر قرنطینه خانوادگی و کاهش روابط اجتماعی تا مهار کامل این بیماری تاکید کردند،

اما در این مدت یازده روز شیوع بیماری، نیرو‌های درمانی و مدافعان حریم سلامت ایران اسلامی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خطر ابتلا به کرونا ویروس را به جان خریده و در خط مقدم در حال مبارزه با این ویروس موذی هستند.

فرماندهان و سربازان مدافع سلامت که از خود گذشته اند و خطر ابتلا به این بیماری را به جان خریده اند برای مقابله با این ویروس و سلامت افراد مبتلا تلاش می‌کنند.

دکترجمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: سایت بیماری کرونا در بیمارستان آیت الله خونساری اراک برقرار است و افراد مشکوک در این بیمارستان بستری می‌شوند.

جمالیان افزود: کرونا در استان مرکزی مهار نشده و فعلا کنترل شده و با توجه به دوره پنهان بیماری احتمال دارد در طول هفته با پیک اصلی بیماری روبرو شویم و این نگران کننده است.

او اضافه کرد: از مردم تقاضا دارم در کاهش انتشار کووید۱۹ ما را همراهی و کمک کنند و فعلا به غیر از مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: با رعایت نکات بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها و تردد نکردن در مکان‌های عمومی می‌توان به راحتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
انشا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۰:۱۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
افتضاح بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خیلی خیلی بدددددده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اين اصلا انشا نيست که
Iran (Islamic Republic of)
یاسمین
۱۵:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۵:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اصلا انشا نیست که
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خیلی بده.این انشا نیست.آخه کی اسم اینو انشا گذاشته.واقعا که.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اصلا خوب نیس من انشاع میخوام شما توضیح دادین