سرپرست وزارت دفاع افغانستان:

اگر طالبان تعهدات خود را نقض کند توافقنامه صلح با آمریکا دوام نمی آورد

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت: اگر گروه طالبان به تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا عمل نکند، این توافقنامه دوام نمی‌آورد.

اگر طالبان تعهدات خود را نقض کند توافقنامه صلح با آمریکا دوام نمی آوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان در خصوص توافقنامه صلح آمریکا و طالبان گفت: اگر گروه طالبان به تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا عمل نکند، این توافقنامه دوام نمی‌آورد.

خالد با بیان اینکه اجرای این توافقنامه وابسته به تعهد طالبان است بیان داشت: بر مبنای این توافقنامه، طالبان به کاهش خشونت خود در افغانستان ادامه می‌دهد تا زمینه برای آتش‌بس عمومی در کشور فراهم گردد.

به گفته وی، در توافقنامه آمریکا و طالبان و اعلامیه مشترک ناتو، آمریکا و افغانستان نیز بر کاهش خشونت طالبان و آتش بس تاکید شده است.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در مورد اعلامیه ناتو، آمریکا و افغانستان که بعد از امضای توافقنامه صلح در قطر اعلام خواهد شد گفت: این اعلامیه در بروکسل بحث شده بود تا ناتو به کمک‌های خود به نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان یک شریک استراتژیک ادامه دهد و زمانی‌که توافقنامه صلح با آمریکا نقض شود، نیروهای ناتو نیز در عملیات‌های نظامی به نیروهای افغانستان کمک می کنند.

وی تاکید کرد: افغانستان از یک سال پیش وابستگی نیروهای امنیتی در عملیات‌ها و مصارف جامعه جهانی در کشور را کاهش داده و خروج چند هزار سرباز آمریکایی از افغانستان تاثیری بر نیروهای امنیتی ندارد.

قابل ذکر است که تا ساعاتی دیگر توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر به امضا خواهد رسید. همزمان با امضای این توافقنامه، اعلامیه‌ای مشترک از سوی دبیرکل ناتو، وزیر دفاع آمریکا و دولت افغانستان در کابل صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.