تعطیلی مدارس مانع شیوع کرونا می‌شود؟

با توجه به شیوع کرونا در کشور، اظهارنظرهای متفاوتی درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس وجود دارد.

/////تعطیلی مدارس مانع شیوع کرونا می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و به ویژه داخل ایران، وزارت بهداشت توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی لازم را به مردم ارائه کرد و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش که با دانش‌آموزان و کودکان سر و کار دارد، تمهیداتی برای کنترل شیوع کرونا در مدارس اتخاذ کرد، به طوری که مدارس برخی استان‌های کشور که با این ویروس درگیر هستند، به منظور ضدعفونی کردن و آمادگی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل شدند.

با توجه به اینکه پزشکان معتقدند کرونا کودکان زیر ۱۴ سال را تهدید نمی‌کند، برخی کارشناسان با تعطیلی مدارس ایران مخالفت و اعلام کردند که این راهکار مناسبی برای جلوگیری از ابتلای کودکان به کرونا نیست و باید با ارائه آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان یاد داد چگونه در برابر این ویروس از خود محافظت کنند.

وزارت بهداشت برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارد

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور مطبوعاتی وزیر بهداشت در مورد آخرین تصمیمات وزارت بهداشت در مورد ادامه تعطیلی مدارس، گفت: باتوجه به اینکه تاکنون هیچ گزارشی از ابتلای کودکان به ویروس کرونا در سراسر دنیا مشاهده نشده و حتی در مدارس کشور نیز هیچ مورد مشکوکی دیده نشده، به نظر می‌رسد مدارس محل شیوع کرونا نیستند.

او ادامه داد: هنوز برنامه مدونی برای تعطیلی کلی مدارس نداریم و ضدعفونی کردن و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس در دست اجراست.

وهاب‌زاده همچنین افزود: علاوه بر این در ادامه اقدامات دولت در راستای مبارزه با شیوع کرونا توزیع ماسک در سراسر کشور به صورت رایگان و انبوه انجام می‌گیرد و در صورت رعایت توصیه‌های بهداشت فردی جای هیچگونه نگرانی نیست.

 وزارت بهداشت تصمیم گیرنده تعطیلی مدارس است

باتوجه به اینکه تعداد بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس کشور حضور دارند و در طول روز نیز به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند، مدارس یکی از اماکن حساس شیوع بیماری محسوب می‌شوند، بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش به دلیل ضدعفونی کردن مدارس و آمادگی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا مدارس برخی استان‌های کشور را تعطیل اعلام کرد.

اما وزارت آموزش و پرورش هرگونه تصمیم‌گیری در مورد ادامه روند تعطیلی مدارس در روز‌های آینده را منوط به تصمیمات وزارت بهداشت اعلام کرد، به طوریکه طبق اظهارات مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران هرگونه تصمیم گیری درباره دایر یا تعطیل بودن مدارس برای مقابله با «کرونا» با وزارت بهداشت است و آموزش و پرورش نیز به محض تصمیم‌گیری و اعلام وزارت بهداشت، به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار