در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت توزیع ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره آخرین وضعیت توزیع ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها توضیحاتی داد.

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توزیع ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها اظهار کرد:  توزیع ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌های شهرهایی مانند تهران و اصفهان آغاز شده است و در روزهای آتی شاهد افزایش تولید این محصول خواهیم بود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: روزانه ۱۸ هزار ژل ضدعفونی کننده در ۵۰۰ داروخانه اصفهان توزیع می شود و به هر داروخانه به طور حدودی ۳۰ عدد ژل تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که به دلیل تقاضای بالا این تعداد در مدت نیم ساعت به فروش می رسد و به همین دلیل باز هم مردم در عمل کمبود حس می کنند.

فاطمی با بیان اینکه تقاضای مردم برای خرید محلول و ژل ضدعفونی کننده بسیار بالاست، بیان کرد: خوشبختانه ادوات لازم برای تولید بیشتر این مواد ضدعفونی کننده در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفته است، اما تولیدکنندگان همچنان با کمبود الکل برای تولید بیشتر مواجه هستند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران بیان کرد: یک کارخانه بزرگ تولیدکننده ژل ضدعفونی در اصفهان روزانه ۲۰ هزار تیوپ تولید می‌کند که با تامین الکل این ظرفیت وجود دارد که میزان تولید به ۳۰۰ هزار مورد در روز برسد.

فاطمی ادامه داد: همچنین ۲ تولیدکننده بزرگ ژل ضدعفونی کننده در تهران روزانه ۲۰۰ هزار تیوپ ژل ضدعفونی تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشکده های داروسازی تهران٬ شهیدبهشتی٬ اهواز و اصفهان پای کار آمده اند و برای تامین نیاز مراکز درمانی، اقدام به تولید محلول و ژل های ضدعفونی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام توی شهرستانای اصفهان که هیچ ژل یا اسپری نیست ؟همش دروغه . الان یم هفتس
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام من یه کارشناس بهداشت محیط بیکارم واقعا تواین شرایط که کرونااومده نیازبه مانبودکی بایدپیشگیری جایگزین درمان بشه خواهش میکنم فرهنگ سازی بشه وبه دادمابهداشتیای بدبختم برسید