صدور ۸۹۵ پروانه فعالیت انفرادی صنایع‌دستی در آذربایجان شرقی

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تا اسفند سال‌جاری ۸۹۵ پروانه انفرادی صنایع دستی در این استان صادر و تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تا اسفند سال‌جاری ۸۹۵ پروانه انفرادی صنایع دستی در این استان صادر و تمدید شده است.

 آبدار افزود: در این مدت ۴۲ کارگاه تولیدی نیز در استان از سوی معاونت صنایع دستی استان موفق به اخذ پروانه فعالیت شده و تعداد ۵۶۶ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی صادر و به هنرمندان ارایه شده است.

او گفت: با احتساب پروانه‌های صادر شده در سال جاری، میزان صدور پروانه‌های انفرادی به ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر، کارگاه‌های تولید به ۴۲۰ و میزان صدور کارت‌های شناسایی به ۲ هزار فقره افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت مستمر و موثر واحد‌های تولیدی صنایع دستی و تاثیر بسزای آن‌ها در رونق اقتصادی استان، گفت: پروانه‌های صادر شده از سوی معاونت صنایع دستی در راستای فراهم سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی توسط هنرمندان انجام می‌شود.

آبدار افزود: در سال جاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی صنایع دستی استان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او گفت: معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی هنرمندان استان از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از آموزش در اولویت معاونت صنایع دستی قرار داشته و در این راستا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مختلفی با حضور هنرمندان استان و کشور در یک سال اخیر برگزار شد.

فعالیت بیش از ۱۱ هزار نفر هنرمند آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف و متنوع صنایع دستی مانند قالی بافی، کیف و کفش چرم، قلم زنی، سوزن کاری، منبت، نقره کاری، نساجی در قالب چاپ باتیک، سفال، سرامیک و کاشی کاری، صنایع چرم دست دوز، قالی و تابلو فرش، آئینه کاری، گلیم بافی، مجسمه سازی، ملیله دوزی، ممقان دوزی، منجوق دوزی، معرق کاری، میناکاری، نقاشی روی سفال و زیورآلات سنتی و سایر رشته‌ها که بیش از ۸۰ نوع را شامل می‌شود، این استان را در کنار اصفهان به یکی از ۲ قطب اصلی صنایع دستی ایران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار