تعطیلات نوروز را به صورت مجازی در نصف جهان سپری کنید!

بهترین فصل سال برای سفر، بهار است، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در سفر به شهر‌های مختلف ایران زیبا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری جلو گیری کنیم . به این بهانه شما را به صورت مجازی به سفر به یکی از مکان های دیدنی ایران زیبا برده ایم  امید است بعد از عبور از این بحران و شکست این بیماری به صورت حضوری از این مکان های زیبا دیدن کنید. با ما همراه باشید.

سفر به اصفهان

اصفهان، نصف جهان! جمله‌ای که بارها شنیده‌ایم و اگر به اصفهان سفرکرده باشید از حقیقت آن مطلعید. امروز و در این مقاله با موضوع راهنمای سفر به اصفهان با شما همراهیم تا جاذبه‌های دیدنی طبیعی و مکان‌های تاریخی آن را به شما معرفی کنیم. اصفهان سومین شهر بزرگ کشور و در فلات مرکزی ایران است و دارای جمعیتی در حدود دو میلیون نفر است.

راهنمای سفر به اصفهان – شهری به اصالت تمام ایران!

اصفهان نمونه دیگر از شهری با اصالت و غرق در هنر و فرهنگ ایرانی در کشور است و به‌خوبی اصالت ایران و ایرانی بودن را به نمایش گذاشته است. شهر اصفهان دارای دیدنی‌های بی‌شماری است که شاید سفر یک‌ماهه هم برای بازدید از همه جاذبه‌های آن کم باشد! از کوچه مسگرها و سروصدای قلم‌زنی و طرح نقش و نگار بر انواع ظروف مسی تا سی‌وسه‌پل و پل خواجو و هزاران جاذبه دیدنی دیگر، همگی زمینه‌ساز سفری پرخاطره و پر لذت برای مسافران این شهر است. اصفهان به صرف داشتن ویژگی های خاص توریستی و گردشگری که در دل خود دارد تمام راه های زمینی و هوایی را نیز برای انتخاب سفر پوشش داده است. امکان خرید بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس و یا سفر با خودروهای شخصی به خوبی فراهم شده است.

تعطیلات نوروز را به نصف جهان بروید!//// دپوی عید تنها

گویش مردم اصفهان

غالب مردم اصفهان به زبان فارسی و لهجه شیرین اصفهانی صحبت می‌کنند و در شهرهای مختلف آن گاهی تلفظ‌ها و آواهای مختلفی نیز به لهجه اصفهانی اضافه‌شده است. یکی از جاذبه‌های صحبت مردم اصفهان این است که بجای کلمه “است” در آخر جملات خود حرف “س” را اضافه می‌کنند که لهجه خاصی را به وجود آورده است. البته در شهر اصفهان گویش‌های کلیمی و ارامنه هم گاها شنیده می‌شود.

اقتصاد و صنعت در اصفهان

اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و بخشی از اقتصاد آن وابسته به صنعت گردشگری است. در اصفهان همچنین کارخانه‌های بزرگ و معروفی نیز وجود دارد که در پویایی صنعت و اقتصاد این شهر بسیار مؤثرند. کارخانه‌های فولاد مبارکه، كارخانه پلی‌اكریل اصفهان، صنایع نظامی، صنایع مواد غذایی و فرآورده‌های پلاستیكی و كارخانه‌های بافندگی و ریسندگی که همگی زمینه‌های درآمد مردم اصفهان‌اند. شهر اصفهان به صرف داشتن ویژگی های خاص و توریستی خود تمام راه های دسترسی زمینی و هوایی را نیز فراهم آورده است تا تمام توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی امکان سفر به این شهر زیبا را داشته باشند. فرودگاه بین المللی اصفهان با داشتن شعبه ای از تمام ۲۲ ایرلاین موجود در کشور، فرصت خرید بلیط هواپیما از تمام شرکت های هواپیمایی داخلی را برای مسافران فراهم کرده است.

تعطیلات نوروز را به نصف جهان بروید!//// دپوی عید تنها

اصفهان همچنین دارای معادن طلا، سنگ و سرب نیز هست. البته رونق گردشگری در اصفهان باعث شده است که مردم این منطقه هنر و صنایع‌دستی خود را به‌خوبی به عرصه نمایش بگذارند و نمای زیبایی از فرهنگ ایرانی را برای گردشگران و توریست‌هایی که هرساله به این شهر زیبا سفر می‌کنند را به نمایش درآورند. در اصفهان می‌توانید خاتم‌کاری، میناکاری، قالی‌بافی، قلم کاری، مینیاتورسازی، نقاشی و تذهیب و نقره سازی که همگی برگرفته از اصالت کهن ایرانی است در کوچه و بازارهای شهر مشاهده کنید.

قدمت تاریخی اصفهان

بر اساس اطلاعات موجود اصفهان نیز یکی دیگر از شهرهای بسیار قدیمی ایران و جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و می توان آن را قابل مقایسه با جاذبه های دیدنی یزد دانست. که البته در سال  نیز به‌عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام به ثبت رسید و دارای اثر تاریخی است که در یونسکو به ثبت رسیده است. اصفهان با داشتن معماری‌های کهن و زیبا و بی‌نظیری مانند پل‌های سرپوشیده، تونل‌های زیبا، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد، در فرهنگ ایرانی، نصف جهان لقب گرفته است.

همین موضوع باعث شده است که اصفهان دارای خواهرخوانده‌هایی در جای‌جای دنیا و کشور باشد. شیان- چین، کوالالامپور – مالزی، فلورانس – ایتالیا، سنت پترزبورگ – روسیه، یاش – رومانی، بارسلون – اسپانیا، ایروان – ارمنستان، کویت شهر – کویت، فرایبورگ – آلمان، هاوانا – کوبا، لاهور – پاکستان، داکار – سنگال، بعلبک – لبنان، نیشابور و یزد و تبریز – ایران، حیدرآباد – هند، توکیو – ژاپن، اوسان – کره جنوبی همگی از جمله مکان‌هایی هستند که از خواهرخوانده‌های اصفهان به شمار می‌روند.

مکان های دیدنی اصفهان و جاذبه‌های گردشگری

اصفهان آن‌قدر جاذبه‌های گردشگری و توریستی دارد که شاید تنها یک مقاله برای پرداختن به آن کم باشد. به‌عنوان‌مثال می‌توانیم از غذاهای خوشمزه و سنتی اصفهان شروع کنیم. بریانی، خورشت ماست، گوشت و لوبیا و کشک‌بادمجان از غذاهای معروف و خوشمزه اصفهان و اگر به این شهر سفر کردید حتماً آن‌ها را امتحان کنید.

سوغات معروف اصفهان را هم حتماً می‌دانید و دیگری نیازی به معرفی گزهای خوشمزه آن نیست. گز و پولکی از معروف‌ترین سوغات‌های اصفهان است. در کنار این سوغاتی‌های شیرین و خوشمزه صنایع‌دستی نیز جای خودش را دارد که از خاتم و میناکاری تا تذهیب قلم‌زنی و کارهای طلا و نقره متنوع است.

دیدنی های طبیعی اصفهان

از جاذبه‌های طبیعی و محیطی اصفهان که هرساله توریست‌ها و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند می‌توان کویر مرنجاب را نام برد. کویر مرنجاب در شهرستان آران و بیدگل یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر و مقاصد مهم گردشگری در اصفهان است. در سفر خود به این منطقه می‌توانید از چاه تاریخی دست کن و قلعه مرنجاب نیز بازدید کنید. کویر ورزنه و آبشار آب ملخ نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی استان اصفهان است. البته اگر دوستدار طبیعت و مکان‌های طبیعی هستید تالاب بین‌المللی گاوخونی را فراموش نکنید.

آب تالاب گاوخونی از زاینده‌رود تأمین می‌شود و عمیق‌ترین قسمت آن حدود ۱۵۰ سانتی‌متر عمق دارد. وجود این تالاب باعث شده تا سالانه پرندگان مهاجر، راهی این منطقه شوند و محیطی مناسب را برای پرندگان نادر و کمیاب ایجاد کند.

آبشار نیاسر، منطقه حفاظت‌شده گلستان کوه، قنات دوطبقه مون، پارک ملی کلاه قاضی، چشمه و آبشار لادر، آبشار طامه و غار پریان نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی دیدنی برای سفر به اصفهان است.

جاذبه‌های تاریخی اصفهان

اگر به دنبال اطلاعات و راهنمایی برای سفر به اصفهان و دیدار از مکان‌های تاریخی اصفهان هستید، باید کاخ چهلستون را به‌عنوان اولین مقصد گردشگری به شما معرفی کنیم. کاخ چهلستون یکی از زیباترین بناهای تاریخی اصفهان است که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

کاخ هشت‌بهشت نیز از دیگر جاذبه تاریخی اصفهان است که واقعاً ارزش دیدن دارد. در دوران حکومت شاه سلیمان صفوی و به سبک معماری اصیل اصفهان این بنا پایه‌گذاری و در دوطبقه ساخته شد. نام دیگر این بنا کاخ عالم است که ازلحاظ تزئینات داخلی یکی از نمونه‌های کم‌نظیر ایران در عصر صفوی است. گفته می‌شود این عمارت برای هشت سوگلی حرم پادشاه در نظر گرفته‌شده بود.

تعطیلات نوروز را به نصف جهان بروید!//// دپوی عید تنها

عمارت عالی‌قاپو اصفهان از نام‌هایی است که بسیار شنیده‌شده است و یکی از بناهای باشکوه و مهم‌ترین شاهکارهای معماری در ایران است. این بنا مربوط به قرن یازدهم هجری است و شالوده بنا در دوره شاه عباس اول ایجاد شد. از دیگر جاذبه‌های تاریخی اصفهان می‌توان به توحید خانه، سر در قیصریه، میدان امام یا نقش‌جهان، آتشگاه، مجموعه علیقلی آقا و سارویه را نام برد.

منبع: سامتیک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار