شیراز دیدنی ترین شهر ایران

بهترین فصل سال برای سفر، بهار است کهکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان سفر وجود ندارد اما ما شما را لحظاتی به این شهر دیدنی خواهیم برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نوروز همیشه از بهترین فصل های سال است و سفر در نوروز حال و هوای دیگری دارد.اما امسال بهتر است در خانه بمانیم تا به خود و اطرافیان صدمه نزنیم . برای اینکه سفر مجازی به شیراز داشته باشید با ما همراه باشید.

هر یک از شهرهای ایران با سوپرایزهای که برای شما دارد می تواند بهترین مکان برای سفر داخلی در عید نوروز باشد. این مکان شاید یک شهر باشد یا شاید یک مکان منحصر به فرد باشد که در ادامه به معرفی تک به تک این مکان ها می پردازیم.

سفر به شیراز

مکان های گردشگری شیراز عظمت باشکوهی دارند و به جرات می توان این شهر را یکی از پرگردشگرترین شهرها و استان های ایران دانست. هر روزه سفرهای زیادی به این استان انجام می شود و خطوط هوایی منتهی به این شهر از ترافیک و تردد زیادی برخوردار هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال سفری به این شهر نداشته اید، حتما جایی برای سفر به شیراز در تقویم خود خالی کنید. اما پیش از هر چیز لازم است در مورد مهمترین مکان های دیدنی شیراز بیشتر بدانید.

جاذبه های گردشگری شیراز – گنجینه‌ای پایان ناپذیر

جاذبه های مشهور و ارزشمند شیراز تمام نشدنی هستند. این را به واقع می گوییم. اما ما در این مطلب به شاخص ترین و فوق العاده ترین مکان های دیدنی شیراز اشاره می کنیم. دیدنی هایی که بهتر است حتما از آن دیدن کنید. با ما همراه باشید با جاذبه های دیدنی شهر شعر و شاعری گل‌و‌بلبل و تاریخ.

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از مهمترین مکان های دیدنی شیراز (به خصوص برای گردشگران خارجی) است. این دروازه که در شمال شرقی شهر شیراز قرار گرفته اول تنها دروازه ای است که از شیراز قدیم به جای مانده. این دروازه از ابتدا دروازه قرآن نبوده و بعدها به این نام مشهور شده است. دلیل آن هم این است که در دوران قدیم در بالای این دروازه قرآنی قرار داده شده بود و هدف آن این بود که مسافران عابر از زیر این قرآن عبور کنند و به سلامت به مقصد خود برسند. این قرآن که هم اکنون در موزه پارس شیراز قرار دارد با نام قرآن هفت من شناخته می شود.

چرا پیشنهاد می کنیم که به دروازه قرآن بروید؟ 

دروازه قرآن یکی از بهترین مکانهای دیدنی شیراز در شب است. چرا که در ساعات تاریکی با نورپردازی زیبایی بر روی این دروازه رو به رو می شوید که قطعا از جذابیت بیشتری برخوردار است. از طرفی به این دلیل پیشنهاد می کنیم که به دروازه قرآن بروید که با رفتن به این جاذبه می توانید از مقبره خواجوی کرمانی در ده متری این بنا و باغ جهان نما که در ۵۰۰ متری آن قرار گرفته نیز دیدن کنید.

پاسارگاد یا پرسپولیس، یکی از مهمترین مکان های باستانی شیراز

اگر نتوانیم پاسارگاد را جذاب ترین جاذبه دیدنی شیراز محسوب کنیم، دست کم می توانیم آن را در دسته یکی از بهترین ها قرار دهیم. این مجموعه باستانی که از دوران هخامنشی برجای مانده در منطقه ای به نام پاسارگاد واقع شده است. پاسارگاد هفتمین اثر تاریخی ایران است که در لیست میراث جهانی ثبت شده است. تاریخ تاسیس این مجموعه به ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

شیراز دیدنی ترین شهر ایران در نوروز////دپوی عید تنها

چرا پیشنهاد می کنیم از مجموعه پاسارگاد دیدن کنید؟ 

مجموعه پاسارگاد شامل آثار تاریخی زیادی است. آرامگاه کوروش کبیر، کاخ انسان بالدار، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی و بنای تخت سلیمان در این منطقه و با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند.

حافظیه، محبوب ترین مکان دیدنی شیراز

سری هم به شعر و شاعری و ادبیات بزنیم. البته با بازدید از این مکان. حافظیه را می توان مشهورترین جاذبه دیدنی شیراز قلمداد کرد. سبک معماری حافظیه ترکیبی از سبک معماری دوران هخامنشی و دوران زندیه است، اما ساخت بنای آن به سال ۱۳۱۵ باز می گردد. به دلیل شهرت بسیار این مکان، معمولا در بیشتر اوقات شلوغی در حافظیه غوغا می کند. در طول سال سفرهای زیادی از شهرهای مختلف به شهر شیراز صورت می گیرد که حجم زیادی از آن به عشق بازدید از آراگاه حافظ صورت می گیرد. بلیط قطار تهران شیراز یکی از راه های سفر تهرانی ها به این شهر حافظ است. حافظیه در شمال شهر شیراز قرار گرفته است.

شیراز دیدنی ترین شهر ایران در نوروز////دپوی عید تنها

 

بهترین فالوده شیرازی

چرا توصیه می کنیم که از حافظیه دیدن کنید؟

 اصلا مگر می توان به شیراز رفت و از این مکان زیبا و با صفا دیدن نکرد؟ چرا با صفا؟ به این دلیل که در اطراف آرامگاه حافظ باغ دلنشین و زیبایی وجود دارد که مانند شعرهای حافظ شیرازی حال و احوالتان را خوب و آرام می کند. این دلیلی است که پیشنهاد می کنیم به حافظیه بروید. علاوه بر این در این محدوده فالوده فروشی هایی نیز مستقر هستند که می توانید تجربه لذت بخش فالوده شیرازی را در بهترین جای ایران رقم بزنید. قطعا بهترین فالوده شیرازی در شیراز موجود است. حافظیه در چهارراه حافظیه – بلوار گلستان قرار دارد.

منبع: سامتیک 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۵:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی1
۰۸:۴۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
انشاا... با لطف خداوند تعالی و همکاری مردم و دانشمندان ، بتوانیم اردیبهشت ماه از این مکانها دیدن کنیم.