اختصاص بودجه ۱۴۰ هزار یورویی به شرکت نوپا برای توسعه کاربرد گرافن در پزشکی

اتحادیه اروپا به اختصاص بودجه ۱۴۰ یورویی به شرکت نوپای کمبریج رامان ایمیجینگ به دنبال توسعه گرافن در بخش پزشکی است. این شرکت قرار است میکروسکوپی برای تشخیص سریع تومور سرطانی تولید کند که در آن از گرافن استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گرافن را «ماده جادویی» قرن ۲۱ می‌نامند. این ماده که گفته می‌شود محکم‌ترین ماده‌ای است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته، جایگزینی برای سیلیکون است و خواص عجیب آن مانند بیشترین میزان رسانایی الکتریکی در بین مواد شناخته شده، دنیای علم و رسانه‌ها) را تکان داده است. گرافن ماده‌ای منحصربه فرد با پایه‌ی کربنی و دانسیته‌ی اتمی بالاست.

ترکیب غیر عادی خواص آن نظیر سختی و استحکام مکانیکی بسیار بالا، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا و قابل تنظیم، خصوصیات عالی نوری وسطحی است وازطریق عامل دار کردن شیمیایی، موردتوجه خاص محققان قرارگرفته است و این حقیقت که شیمیدانان به سختی میتوانند جایگزینی برای گرافن پیدا کنند، سبب شده که این ماده دارای کاربرد‌های فراوانی باشد.

شرکت‌های دانش بنیان و نانویی جهان با استفاده از این ماده هر روز به تولیدات عجیبی دست پیدا می‌کنند که هر کدام در‌های جدیدی از علم و فناوری را به روی انسان باز می‌کند. این بار یک شرکت نانویی به دنبال ساخت میکروسکوپی برای تشخیص سریع تومور سرطانی که در آن از گرافن استفاده شده است.

اتحادیه اروپا به اختصاص بودجه ۱۴۰ یورویی به شرکت نوپای کمبریج رامان ایمیجینگ به دنبال توسعه گرافن در بخش پزشکی است. این شرکت قرار است میکروسکوپی برای تشخیص سریع تومور سرطانی تولید کند که در آن از گرافن استفاده شده است.

شرکت کمبریج رامان ایمیجینگ (Cambridge Raman Imaging) با دریافت ۱۴۰ هزار یورو حمایت مالی در حال تسریع فرآیند ساخت میکروسکوپی است که در آن ازگرافن برای ارتقا عملکرد استفاده شده است.


بیشتر بخوانید: ارائه روش جدید برای حذف فلزات سنگین پساب‌ها


این شرکت از گرافن برای تلفیق پالس‌های بسیار کوتاه نور استفاده کرده تا بتواند تومور‌های سرطانی را شناسایی کند.

شرکت کمبریج رامان یکی از شرکت‌های انشعاب یافته از دانشگاه کمبریج و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این شرکت به دنبال ساخت میکروسکوپی است که در آن از گرافن برای ارتقا کیفیت تصویربرداری از تومور‌های سرطانی استفاده می‌شود.

این فناوری به دنبال تصویربرداری زنده از بافت‌های زنده است تا بتوان از این تصاویر برای مشاهده تومور‌های سرطانی استفاده کرد. همچنین پاسخ این تومور‌ها به دارو با استفاده از این روش قابل بررسی است. این روش به جراحان امکان می‌دهد تا بتوانند به‌طور کامل سرطان را از بدن خارج کنند.

شرکت فرونتیر که ۳۳ درصد از سهام شرکت کمبریج رامان را در اختیار دارد می‌گوید این فناوری به قدری کوچک است که می‌توان از آن در فضا‌های بیمارستانی استفاده کرد. همچنین این فناوری به پزشکان کمک می‌کنند تا زمان لازم برای تجزیه و تحلیل را کاهش دهند. در حال حاضر، برای بررسی تومور باید نمونه‌برداری انجام شده و در ادامه نمونه به آزمایشگاه ارسال شود.

اختصاص بودجه ۱۴۰ هزار یورویی به شرکت نوپا برای توسعه کاربرد گرافن در پزشکی

از کاربرد‌های آتی این میکروسکوپ می‌توان به توانایی اسکن سیالات بدن به‌منظور تشخیص پاتوژن‌ها و سلول‌های تومور سرطانی اشاره کرد. همچنین این میکروسکوپ می‌تواند نیمه‌هادی‌ها و پروتئین‌ها را تصویربرداری کند.

این حمایت مالی توسط سازمان پرچم‌دار گرافن اتحادیه اروپا برای کمک به توسعه کاربرد گرافن در جامعه تحقیقاتی و دانشگاهی به این شرکت اعطا شده است.

نیل کروب، مدیر اجرایی شرکت فرونتیر می‌گوید: «شرکت کمبریج رامان اولین شرکت انشعاب یافته ما است که روی توسعه فناوری مبتنی بر گرافن فعالیت می‌کند. هرچند اولین کاربرد این فناوری در بخش پزشکی است، اما از این فناوری می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد.»

انتهای پیام/

تولید میکروسکوپی برای تشخیص سریع تومور سرطانی با استفاده از گرافن

برچسب ها: گرافن ، تومور سرطانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.