برگزاری رزمایش مقابله با کرونا در کردستان

رزمایش آمادگی تجهیزات لجستیکی سپاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه در محل لشکر ۲۲ سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،در این رزمایش که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و فرمانده سپاه بیت المقدس برگزار شد، آمادگی تجهیزاتی و لجستیکی سپاه در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه این رزمایش گفت: امروز سپاه استان آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها و مسوولان مرتبط و دانشگاه علوم پزشکی به صورت همه جانبه در راستای کمک به رفع بیماری کرونا همکاری کند.

سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: هفت دستگاه ماشین آلات سپاه برای ضدعفونی و گندزدایی مراکز آموزشی، درمانی، خیابان‌ها و معابر شهری آماده همکاری با دستگاه‌های مسوول است و در بحث آموزش در فضای مجازی و حقیقی نیز اقدامات خوبی انجام شده یا در حال اجرا است.

او از آمادگی سپاه در تمام ساعات شبانه‌روز برای کمک به دستگاه‌های دولتی در زمینه مقابله با کرونا خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاش تمام دستگاه‌ها و همکاری مردم هر چه زودتر این ویروس از کشور و استان کردستان ریشه‌کن شود.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح روز شنبه ۱۰ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: ویروس کرونا ، رزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.