بهبود بیش از نیمی از بیماران کرونایی چین

بیش از نیمی از کل مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بهبود بیش از نیمی از بیماران کرونایی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات کمیته دولتی مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی چین گواهی می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۷۹۸۲۴ نفر رسیده و از بین آن‌ها ۴۱۶۲۵ نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند که ۵۲.۱ درصد از کل بیماران است. ۳۲۹۴۹ نفر هنوز مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارند.

کلا از آغاز این اپیدمی در کل چین بدون احتساب استان هوبئی ۱۲۹۱۷ مورد ابتلا ثبت شده که از بین آن‌ها ۱۰۹ نفر جانشان را از دست داده اند. میزان مرگ و میر ۰.۸۴ درصد بوده است. در کل استان هوبئی که محل تولد این بیماری بوده، ۶۶۹۰۷ مورد ابتلا گزارش شده، ۲۷۶۱نفر فوت کرده که ۴.۱۲ درصد هستند.

این اواخر اوضاع شیوع بیماری در چین بهبود یافته و طی شبانه روز گذشته در کل جهان تنها ۵۷۳ مود ابتلای جدید ثبت شده است. این در حالی است که در خود استان هوبئی تنها سه مورد مبتلا شده اند. طی شبانه روز گذشته ۳۵ فرد جانشان را از داده اند که ۳۴ نفرشان از این استان بودند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار