معاون سیاسی،اجتماعی میاندوآب:

به شایعات و دروغ پردازی در مورد کرونا توجه نداشته باشید

شیرازه محبت گفت: مردم باید اخبار را تنها از رسانه‌های معتبر دریافت کرده و از توجه به شایعات بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسام شیرازه محبت  معاون سیاسی، اجتماعی میاندوآب در جلسه کار گروه پدافند غیر عامل شهرستان میاندوآب  با اشاره به موضوع کرونا ویروس، اظهار کرد: رسانه‌ها و افراد مختلف باید از دامن زدن به شایعات و ایجاد هراس در مردم خودداری کنند.

شیرازه محبت با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار را تنها از رسانه‌های معتبر دریافت کرده و از توجه به شایعات بپرهیزند؛گفت: رسانه‌های بیگانه و ضدمردمی تاب آوری مردم ایران را نشانه رفته و با برنامه ریزی رسانه‌ای ناامیدی را در افکار مردم ایران نهادینه و نشاط را از جامعه بگیرند.

شیرازه محبت اظهار کرد: رسانه‌ها باید به جای ایجاد اضطراب بر احتیاط تاکید کنند و به جای انگشت گذاشتن بر موارد حاد،اصل رویداد  را به مخاطب منتقل کنند.

او  افزود: نمایشگاه فروش بهاره در میاندوآب از امروز تعطیل می‌شود.

سهراب حیدری نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاری همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: بخشی از موضوع در اختیار بخش سلامت بوده و لزوم  مقابله با این ویروس همکاری مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: تمام ادارات باید طبق دستورالعمل‌های صادر شده نسبت به ضدعفونی کردن محیط و ساختمان ها اقدام کنند.

او با بیان اینکه شهرداری نیز باید نسبت به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی اقدام نماید،بیان کرد: متاسفانه علی رغم همه تاکیدات و توصیه‌ها و پیگیری‌ها مردم همچنان در بازار مشغول خرید عید هستند.

حیدری با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل تمامی بازار‌های شهر دوآب و نمایشگاه‌های نوروز به هر شکلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است، تصریح کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا همه باید احساس مسئولیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از سوء  استفاده برخی افراد اقداماتی انجام شده است، افزود: در این زمینه تمام کارخانه الکل سازی در شهرستان با حواله و مجوز شبکه بهداشت خواهد بود تا جلوی سوء استفاده در بازار گرفته شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد مثبت کرونا در میاندوآب نداشته ایم، اظهار کرد: سه مورد مشکوک داشتیم که نتیجه آزمایشات آن‌ها نیز منفی بوده است.

حیدری از کنترل علائم و هم چنین ورود و خروج مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.