دریافت و پخش فرآورده‌های خونی در شرایط کاملا استریل انجام می شود

مدیرکل انتقال خون گیلان بر رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی در تمامی این مراکز در شرایط کاملا استریل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل خوش اخلاق، مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی رعایت شده، دریافت (خونگیری) و پخش فرآورده‌های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یکبار مصرف، استریل و استاندارد است، افزود: از افراد دارای علائم سرماخوردگی مانند عطسه، سرفه و تب درخواست می‌شود حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه این سازمان هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی‌کند و معاینه و مشاوره پزشکی از مهمترین ارکان این سازمان است، اظهار داشت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی بوده و این اداره کل نیازمند حضور روزانه اهداکنندگان خون است.

پاکدل خوش اخلاق از تمامی اهداکنندگان جوان و اهداکنندگان مستمر خون که با اصول اولیه خودمراقبتی آشنا هستند دعوت کرد با اهدای خون خود به بیماران یاری رسانند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران عزیز تالاسمی نیاز به خون تازه داشته و همچنین با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شیوع بیماری فاویسم نیاز به خون افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.