معرفی خدمات غیرحضوری سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی

اداره کل امور مالیاتی استان قزوین هم زمان با شیوع بیماری کرونا و توصیه مراجع بهداشتی برای کاهش تردد در شهر، لیست خدمات الکترونیکی مالیاتی را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، سازمان امور مالیاتی با الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات مالیاتی، شرایطی را فراهم کرده تا نیازی به مراجعه حضوری مودیان برای انجام این تکالیف مالیاتی وجود نداشته باشد به همین منظور مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

این خدمات عبارتند از:

ثبت نام الکترونیکی: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکل‌های قانونی با ورود به قسمت ثبت نام الکترونیکی می‌توانند شماره اقتصادی دریافت، خلاصه پرونده خود را مشاهده و از امضای الکترونیکی خود استفاده کنند.

اظهارنامه الکترونیکی: مودیان با مراجعه به این قسمت می‌توانند اظهارنامه اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی، اجاره املاک و مالیات بر ارزش افزوده خود را ارائه کنند.

پرداخت الکترونیکی مالیات: در این بخش مودیان می‌توانند با اتصال به درگاه بانک ملی به صورت آنلاین مالیات خود را پرداخت و یا با دریافت قبض مالیات آن را از طریق ATM یا POS پرداخت کنند.

صورت معاملات فصلی الکترونیکی: مودیان مالیاتی می‌توانند برای ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت و دریافت بابت قراردادها، صادرات، واردات، حق العمکاری و مدیریت پیمان، بیمه، اجاره اقدام کنند.

فهرست مالیات حقوق الکترونیکی: مودی می‌تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود، فایل الکترونیکی مورد نظر را تولید و به واحد امور مالیاتی ارایه و یا با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهیه فایل الکترونیکی با قالب مورد نظر سازمان کند.

خلاصه پرونده الکترونیکی: مودی با مراجعه به این قسمت می‌تواند خلاصه پرونده مالیاتی خود را ملاحظه کند.

ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات: مودیان حقیقی و حقوقی با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک، که پس از اتمام فرآیند پیش ثبت نام الکترونیکی دریافت کرده اند، چنانچه پرونده آن‌ها در سامانه سنیم (سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی) موجود باشد، می‌توانند از امکانات این بخش استفاده کنند.

انواع برگه‌هایی که امکان اعتراض به آن از طریق این پرتال وجود دارند، عبارتند از:

 برگ ارزیابی

· ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی

مودیان مالیاتی می‌توانند با اعلام شماره نامه برگه‌ای که به آن معترض می‌باشند، مشخصات تراکنش‌های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام کنند.

همچنین می‌توانند نماینده یا وکیل خود را مشخص و به سازمان امورمالیاتی کشور معرفی کنند.

پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض، درخواست مودی از طریق پرتال به سامانه سنیم ارسال می‌و کد رهگیری برای پیگیری‌های آتی نمایش داده می‌شود.

ثبت صندوق فروش و حافظه مالیاتی: مودیان مشمول این قوانین مکلفند، اطلاعات پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی خود را در موعد قانونی مقرر، در این سامانه ثبت کنند.

صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم: در راستای تسهیل و تسریع فرایند صدور گواهی موضوع ماده ???، پس از درخواست وام توسط مودی در بانک موردنظر، استعلام در خصوص وضعیت بدهی مالیاتی مودی صرفا توسط بانک و به صورت سیستمی به اداره امور مالیاتی مربوطه ارسال می‌شود.

پاسخ اداره امور مالیاتی به بانک نیز مبنی بر صدور و یا عدم امکان صدور گواهی (به همراه ذکر دلایل) از طریق سامانه خواهد بود و احتیاجی به مراجعه حضوری مودی نیست.

بدیهی است مودیان تنها در صورتی که به عنوان بدهکار معرفی شوند و برای پرداخت بدهی، می‌توانند به واحد مالیاتی مربوطه مراجعه کنند.

مودیان مالیاتی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار