ماموریت جدید خراسان جنوبی در کاظمین/احداث صحن امام محمد باقر (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ساخت پروژه صحن امام محمد باقر(ع)، ماموریت جدید خراسان جنوبی در کاظمین است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ساخت صحن حضرت امام محمد باقر (ص) در کاظمین را ماموریت جدید خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: پنج استان معین برای اجرای پروژه انتخاب شده اند.

او افزود: بر اساس سیاست گذاری اخیر ستاد عتبات عالیات باید به ازای هر نفر سه هزار تومان کمک در جهت بازسازی اعتاب مقدسه جمع آوری شود این در حالی است که میزان سرانه کمک‌ها از چند سال گذشته در خراسان جنوبی پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار تومان است.

جوینده از فعالیت ۱۳ هزار بافنده خانم در ۲۰۰ کارگاه قالی بافی ویژه عتبات عالیه خبر داد و عنوان کرد: هر آنچه که در بازسازی اعتاب مقدسه برای بازسازی درخواست می‌کنند، در خراسان جنوبی تهیه می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در اعزام نیرو‌های کار متخصص ، پیشرو در کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر نیرو‌های خراسان جنوبی در تمام اعتاب مقدسه در حال فعالیت هستند.

وی ساخت صحن حضرت امام محمد باقر (ص) در کاظمین را مأموریت جدید خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: پنج استان معین این صحن انتخاب شده اند که یکی از آن‌ها خراسان جنوبی است.

جوینده با بیان اینکه دبیری این پنج استان به خراسان جنوبی واگذار شده است، گفت: تاکنون برای این مأموریت جلساتی با سادات حسنی برگزار و محوریت کار به آن‌ها سپرده شده است.

او اظهار کرد: در برآورد اولیه هزینه ساخت این صحن قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و باید در مدت زمان سه تا چهار سال انجام شود.

جوینده با بیان اینکه در گام نخست ۴۳۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه ارسال کرده ایم، عنوان کرد: در زمینه بازسازی عتبات عالیات ده‌ها طرح توسط استان دنبال می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: بانوان در شهرستان بشرویه در مزارع پنبه بشرویه کارگری می‌کنند و مزد آن را برای پروژه‌های عتبات عالیات می‌دهند.

ارسال ۲ هزار بلوکه به مناطق سیل زده خوزستان

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: در سال ۹۸ در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی ۱۵ هزار پرس غذا توسط موکب‌های خراسان جنوبی طبخ و بین افراد شرکت کننده توسط توزیع شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در سیل خوزستان افزود: دو موکب در یکی از مناطق محروم سیل زده مستقر شد و به مدت ۱۲ روز به پخت و توزیع غذای گرم پرداختند.

 جوینده با بیان اینکه در هر وعده پنج هزار پرس غذا توسط موکب‌ها پخت می‌شد، اظهار کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی مردم استان شامل هزار کیسه آرد، ۵۰ تن سیمان، برنج و حبوبات به این منطقه سیل زده ارسال شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: دو هزار بلوکه سیمانی مورد درخواست منطقه بوده که آماده شده و به زودی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار