ارتقای ۷ پله‌ای بدمینتون چهارمحال و بختیاری در ارزیابی فدراسیون

رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری، از ارتقای ۷ پله‌ای بدمینتون استان در ارزیابی فدراسیون خبر داد.

ارتقای ۷ پله‌ای بدمینتون چهارمحال و بختیاری در ارزیابی فدراسیونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران جهانبازی رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری گفت: این رشته در استان بیش از ۲۵ سال قدمت دارد و یکی از دلایل رشد کم این هیئت در استان، کمبود امکانات و زیرساخت‌های اختصاصی در کنار عدم توسعه همگانی این رشته است.

او در خصوص برنامه‌های استعدادیابی در این رشته به تشکیل، فعالیت و برنامه ریزی کمیته استعدادیابی در هیئت استان و برگزاری اردو‌های استعدادیابی با هدف انتخاب تیم‌ها در رده‌های سنی مختلف برای اعزام به مسابقات کشوری اشاره کرد و از توسعه این بخش با همکاری و همراهی ورزش دانش آموزی در برنامه‌های آتی هیئت استان خبر داد.

جهانبازی ضمن اشاره به این موضوع که بدون حامی مالی در توسعه کمی و کیفی هر برنامه به چالش برخورد می‌کنیم افزود: به دلیل ناشناخته بودن این رشته در سطح استان، بیشتر منابعی که در اختیار داریم، توسط هیئت بدمینتون استان با رایزنی از مسئولین و خیرین تأمین می‌شود.

او، اعزام تیم آقایان به مسابقات لیگ دسته دوم کشور برای اولین بار، نخستین دوره مسابقات بدمینتون ساحلی و چندین دوره مسابقات رنکینگ کشوری، برگزاری تمامی مسابقات انتخابی تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر استان و مسابقات رنکینگ استانی و اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری را از مهمترین رویداد‌های این رشته در سال ۹۸ برشمرد و از ارتقای ۷ رتبه‌ای هیئت استان در کشور از سوی فدراسیون بدمینتون ایران خبر داد.

جهانبازی گفت: هر چند این رشته قابلیت اجرا در تمامی سالن‌های ورزشی را دارد، اما دسترسی به سالن اختصاصی رشته بدمینتون اولین عنصر پیشرفت این رشته در استان و در سطح کشوری است.

او شهرستان‌های سامان، بروجن، شهرکرد، فارسان و شهر فرخ شهر را به عنوان هیئت‌های فعال استان نام برد و خواستار توجه بیشتر به این رشته خصوصاً در بخش زیر ساخت‌ها توسط متولیان ورزش استان شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.