تسهیل ازدواج و اجرای قانون جامع تحکیم خانواده در راس برنامه‌های فرهنگی

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از دو دهه در حوزه مسائل فرهنگی و خانواده کار کرده ام، طرح‌هایی برای اجرا در مجلس دارم که بنیان خانواده‌ها را محکم تر می کند.

امیرحسین بانکی پور، نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در حوزه فرهنگ محوری‌ترین حرکت روی خانواده است ، بنده بیش از دو دهه  روی موضوع خانواده کار کردم و بر مسائل و مشکلات این حوزه اشراف کامل دارم، مشکلات قانونی را شناسایی و طرح‌هایی دارم که می‌شود از طریق مجلس اجرا کرد تا روز به روز بنیان خانواده‌ها محکم می کند .

او افزود: می‌توان شرایطی را فراهم کرد که ازدواج برای جوانان راحتر، طلاق کمتر و  ناسازگاری خانواده‌ها کاهش یابد و بنده در مجلس روی این مسائل به صورت ویژه تمرکز کرده  و در حوزه تخصصی ام که حوزه فرهنگی است فعالیت می‌کنم.

بانکی پور با تاکید بر اینکه هم اکنون معیشت بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکل است ادامه داد: افراد باید مهارت‌هایی را یاد بگیرند که خانواده خوبی را تشکیل دهند این‌ مسائل ابعاد گسترده ای دارد من انشاءالله در مجلس تا چهار سال دیگر در این حوزه متمرکز هستم.

او تاکید کرد: طرح‌های زیادی دارم از جمله اشتغال منعطف به خانواده و بانوان، ما بانوان تحصیل کرده زیادی داریم که باید از استعداد آن‌ها استفاده شود، ولی الگوی اجتماعی فعلی با نقش خانم‌ها در خانواده و بیرون از خانه ما منافات دارد؛ لذا بانوان تحصیل کرده ما بین دو راهی قرار می‌گیرند که طرف تحکیم خانواده باشد یا اشتغال.

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید اشتغال برای خانم‌های ما به گونه ای فراهم شود که متضاد با خانواده نباشد، باید روی الگو‌ها کار شود.

بانکی پور تصریح کرد: نفی خشنونت از مسائل جدی است که قانون آن نیمه کاره مانده، مسئله تسهیل ازدواج جوانان و قانون جامع تحکیم خانواده جز رئوس برنامه‌های ما است، بنده در ایام انتخابات برنامه هایم را به نحوی ارائه دادم که همه عزیزان در آینده بتوانند مرا باز خواست کنند که آیا این‌ها صورت گرفته یا نه، قول میدهم ظرف دو سال آینده اغلب این‌ها را اجرا کنم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.