سیل بند‌های حمیدیه چقدر آمادگی مقابله با سیلاب را دارند؟

بخشدار مرکزی حمیدیه گفت: عملیات و احداث ترمیم سیل بند‌ها در این شهرستان در حال انجام است و آمادگی‌های لازم برای مقابله سیلاب احتمالی وجود دارد.

عدنان الوان پور بخشدار مرکزی شهرستان حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ابتدای امسال شاهد وقوع سیلاب ویرانگر در بسیاری از شهرستان استان خوزستان از جمله حمیدیه بودیم و این حادثه سبب ویرانی و آسیب دیدن بسیاری از منازل مسکونی و انتقال خانوار‌های ساکن در بخش‌ها و روستا‌ها به اردوگاه‌ها و مناطق امن شد.

او افزود: باتوجه به اتفاقات رخ داده، مقرر شد سیل بند‌ها ترمیم شوند و بر این اساس سیل بند‌هایی که وضعیت حادتری دارند عملیات ترمیم آنها در اولویت قرار گرفته است.

الوان پور اظهار داشت: درحال حاضر عملیات ترمیم سیل بندها در حال انجام است و مسئولان و ناظران مربوطه به این اقدامات نظارت لازم دارند.

بخشدار مرکزی شهرستان حمیدیه بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و دفتر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر وقوع سیلاب در روز‌های آتی، امیدواریم مشکل خاصی به وجود نیاید، ضمن اینکه تمامی امکانات و اقدامات برای مقابله با سیلاب آماده هستند.

ابتدای امسال، افزایش دبی آب سد‌ها و رودخانه سبب وقوع سیلاب و آسیب رسیدن به منازل مسکونی در بسیاری از شهرستان‌ها از جمله؛ حمیدیه، دشت آزادگان، کارون، بخش‌هایی از اهواز، شوشتر، شوش و... شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.