در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مرز ایران و ترکیه همچنان بسته است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر مرز ایران و ترکیه همچنان بسته است.

مهراد سعادت رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار دو کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مرز ایران و ترکیه همچنان بسته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: هم اکنون مرز زمینی با ترکیه برای کامیون‌های ترانزیت فقط برای خود کامیون داران ترکیه باز است و کامیون داران ایرانی اجازه ورود به خاک ترکیه را ندارند. این در حالی است که بیش از ۵۰۰ کامیون در این مرز جمع شدند و‌ پیشنهادی هم در خصوص این موضوع ارایه شده که هنوز جوابی در مورد آن دریافت نشده است.

سعادت در ادامه گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه راه حلی را به طرف مقابل ارائه داده است و امیدواریم به زودی این ممنوعیت تردد برطرف شود.


بیشتر بخوانید: کرونا منجر به ایجاد اختلال در صادرات پشت کامیون و کشنده‌ها منجر شد 


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در پاسخ به این پرسش که وضعیت حجم تجارت نسبت به سال گذشته چگونه بوده است؟ اظهار کرد: حجم تجارت در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته کمتر بوده که علت این امر وجود تحریم‌ها است. این در حالی است که فعالیت بخش خصوصی کم نشده است و همچنان این بخش تلاش دارد تا این حجم تجارت را بالا ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار