ابتلای ۳۷ نفر به کرونا در قزوین / ۱۵ نفر مرخص شدند

استاندار قزوین از ابتلای ۳۷ نفر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: ۳۷ نفر در استان به کرونا مبتلا هستند که ۱۵ نفر امروز پس از بهبودی کامل، ترخیص شدند.

جمالی پور به مراجعه ۲۷۳ نفر به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۰ نفر بستری شدند و مابقی ترخیص شدند و یا در منزل تحت درمان قرار دارند.

او افزود: آمار ترخیص بیماران مبتلا به کرونا در استان نشانگر این است که کادر درمان استان با جدیت در درمان بیماران اقدام می‌کند.

جمالی پور اضافه کرد: متأسفانه سه نفر فوتی در استان داریم که هر سه بالای ۶۰ سال سن هستند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

جمالی پور به کنترل مبادی ورودی و خروجی استان از سوی نیرو‌های هلال احمر اشاره کرد و گفت: افرادی که دارای علایم کرونا باشند به مراکز درمانی و یا قرنطینه ارجاع می‌شوند.

جمالی پور از جدی نگرفتن ویروس کرونا از سوی مردم انتقاد کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مدارس تعطیل شدند، اما مردم به جای اینکه در خانه‌ها بمانند، برای خرید عید در خیابان‌ها حضور دارند و خطر ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند.

استاندار گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در استان‌های تهران، البرز، گیلان و قم، اقدامات جدی تری در استان برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت، ولی علیرغم تقاضا از مردم برای مسافرت نرفتن، شاهد شیوع ویروس کرونا در استان شدیم.

او افزود: با همکاری و مساعدت مردم و اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در استان، اقدامات جدی برای مهار این ویروس در استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفت و خوشبختانه استان قزوین از کمترین میزان آلودگی به کرونا برخوردار است، اما با جدیت و کمک مردم می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین به بسیج همه امکانات استان برای مهار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند و حتی برخی از آن‌ها ۱۰ روز است که به خانه نرفته اند.

او افزود: برخی از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و برای مهار این ویروس، نیازمند همراهی و همیاری مردم هستیم.

استاندار گفت: پیش بینی‌های لازم برای احداث بیمارستان صحرایی شده است.

جمالی پور با اشاره به فعال نبودن کارخانه‌های شوینده استان قزوین در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده گفت: از روز شنبه خطوط تولید برخی از این واحد‌ها تغییر پیدا کرد تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم را تولید کنند.

او افزود: یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین نیز به حوزه تولید ماسک ورود پیدا کرده است و تولیدات آن در اسرع وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و توزیع در میان مردم قرار می‌گیرد.

استاندار، خطاب به محتکران ماسک و لوازم بهداشتی هم گفت که به زودی شناسایی خواهند شد و با عنوان محارب به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار