گزارش/

آفت زدگی نظام توزیع تجهیزات مقابله با کرونا/ قیمت تمام شده ماسک اعلام شد

متاسفانه ضعف نظام توزیع این بار مردم را گرفتار و میزان قابل توجهی از تولیدات ماسک و ژل ضدعفونی کننده را درگیر کرده است.

ماسکبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و این حالت اضطرار و مراقبت از خود کم‌کم با سبک زندگی مردم عجین شده است؛ البته این روزها تا حدودی از ترس و اضطراب ابتدایی این معضل کاسته شده و اغلب مردم به شستشو و ضد عفونی کردن مداوم عادت کرده‌اند اما هنوز تقاضای بیش از حد برای برخی اقلام بهداشتی پابرجاست؛ از جمله این اقلام می‌توان به ماسک‌های بهداشتی اشاره کرد.

علی‌رغم تاکید پزشکان و مسئولان بر این که استفاده از ماسک‌های بهداشتی اثر چندانی بر کنترل این بیماری نمی گذارد اما استقبال از آن کماکان ادامه دارد. بنا بر اعلام پزشکان این ماسک‌ها برای مقابله با ویروس‌ها طراحی نشده و نمی‌تواند مانع از ورود ویروس کرونا به بدن شده و حتی استفاده نادرست از آن می‌تواند شما را بیش از گذشته در معرض آسیب قرار دهد.

هیچ کدام از کشورهای دنیا ماسکی مخصوص مقابله با کرونا ندارند

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استاندارد تولید ماسک، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته تولید ماسک‌ برای مقابله با بیماری‌ کرونا نداشتیم؛ چرا که تا به حال با چنین خطری مواجه نشده بودیم پس نه‌ تنها ما، بلکه سایر کشور‌ها هم استانداردی برای تولید چنین ماسکی تدوین نشده بود.

او با اشاره به وجود استاندارد برای ماسک جراحی گفت: به محض اعلام ورود این بیماری و این خطر در کشور چین، با همکاری وزارت بهداشت و سایر بخش‌های مربوطه شروع به ارزیابی برای تعیین استاندارد پژوهش محور در این حوزه کردیم. تعیین استاندارد بدون پژوهش امکان پذیر نبوده و باید فرآیند لازم را طی کند.

پیروزبخت تصریح کرد: تعیین استاندارد برای این ماسک‌ها آغاز شده و نهایی شدن ان مدتی زمان می‌برد اما امروز تعیین این استاندارد به دغدغه اصلی ما و وزارت بهداشت تبدیل شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن استاندارد قطعی را تعیین کنیم. عدد قطعی نمی‌توان برای آن مشخص کرد اما این قول را به مردم می‌دهیم که در اسرع وقت موارد حساس را تعیین کرده و آزمایشات را آغاز کنیم.

آفت زدگی نظام توزیع تجهیزات مقابله با کرونا/ قیمت تمام شده ماسک اعلام شد

جنس ماسک های تولیدی از چیست؟

ماسک های جراحی از پارچه های ضد رطوبت مانند پروپیلن لایه ای pp  با سه لایه تولید می‌شوند، که یکبار مصرف و غیر قابل شست و شو هستند. این محصول در کلینیک های پزشکی و جلوگیری از ورود گردو غبار، هر گونه باکتری، آلودگی هوا و همچنین برای جلوگیری از تنفس ذرات ریز مواد شیمیایی مضر موجود در هوای کارخانجات و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب ماسک‌های موجود در کارخانجات، ماسک صورت است که از یک، دو یا سه لایه، کاغذی یا پنبه‌ای ساخته می‌شود که کاربری آن رعایت بهداشت شخصی است.

 نوع بعدی ماسک جراحی است که یکبار مصرف به صورت سه لایه ساخته می‌شود. لایه ی داخلی این ماسک‌ها از جنس الیاف آبدوست است و لایه‌های میانی و خارجی با جنس آبگریز، آب را دفع می‌کنند.

آفت زدگی نظام توزیع تجهیزات مقابله با کرونا/ قیمت تمام شده ماسک اعلام شد

ماسک طبی N۹۵ نوع دیگری از ماسک‌ها است که اخیرا نام آن را بیش از گذشته بین مردم و رسانه‌ها می‌شنوید؛ فیلتراسیون بالای ۹۵ درصد دارد و با استفاده می‌کند که در برابر نفوذ مایعات هم مقاوم است.

بررسی تولید برخی از واحد‌های صنعتی نشان می‌دهد که اغلب آن‌ها از پارچه‌ای به نام "ملت بلون" استفاده می‌کنند که یکی از انواع منسوجات بی‌بافت است و ظرافت الیاف و قدرت نفوذ ناپذیری بسیار بالایی در برابر مایعات دارد. همچنین بخشی از این ماسک‌ها از پارچه‌ای به نام پارچه سوزنی یا nonwoven ساخته می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که اغلب این پارچه‌ها از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و با توجه به فعالیت واحد‌های فعال پتروشیمی و تولید کنندگان این محصولات، توان تامین نیاز داخل را داریم.

وزارت صمت در پی تولید ماسک هایی که می توانید بشوربد

افسانه محرابی مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از شروع اقدامات لازم در وزارت صمت و وزارت بهداشت برای تولید ماسک قابل شستشو خبر داد و اظهار کرد: در حوزه ساخت ماسک و لباس‌های مخصوص کادر پزشکی، وظیفه دفتر نساجی در وزارت صمت تنها تامین مواد اولیه و رساندن این مواد به دست تولید کنندگان است.

او با تاکید بر تعاملات گسترده به وجود آمده بین دفتر نساجی وزارت صمت و سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه و پارچه‌های مورد نیاز در تولید ماسک‌ها و لباس‌های مخصوص وجود ندارد. تولیدات ما در این حوزه به میزان تولیدات واحد‌های صنعتی فعال در این حوزه بستگی داشته و در این مرحله محدود می‌شود.

محرابی با اشاره به هماهنگی‌های مناسبی که با واحد‌های تولید کننده این نوع پارچه انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده میزان تولیدات واحد‌های تولید کننده ماسک افزایش پیدا کرده و در چند روز آینده به طور گسترده‌تری افزایش پیدا خواهد کرد؛ برنامه ریزی‌هایی هم برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو انجام شده است که نتایج نهایی آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

هر واحد تولید کننده ماسک بسته به تعداد دستگاه‌های موجود و میزان زمان کاری می‌تواند در روز چندین هزار ماسک تولید کند. تا چند مدت قبل تولیدات داخلی کفاف نیاز داخلی کشور را می‌داد و احتیاجی به افزایش تولید نبود اما ورود ویروس کرونا و افزایش تقاضا، واحد‌های تولیدی را ملزم به افزایش زمان کاری کرد.

سوداگران، ماسک ۴۵۰  تومانی را ۱۰ هزار تومان می فروشند!

اختلاف فاحشی بین قیمت ارایه شده این محصول در درب کارخانه و قیمتی که به دست مردم می‌رسد وجود دارد. ماسک‌های جراحی تولید شده در درب کارخانجات با قیمت حدود ۴۵۰ تومان به فروش می‌رسد اما این مبلغ در داروخانه به چند ده هزار تومان هم می‌رسد. این اختلاف قیمت از کمبود این محصول و فراهم شدن فضا برای سودا گران، سودجویان و محتکران خبر می‌دهد که رفع آن راهکاری به جز تامین نیاز کشور ندارد.

امروز واحد‌های تولید کننده ماسک وظیفه‌ای بیشتر از یک تولید کننده بر عهده دارند؛ تامین اقلامی مثل ماسک، مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده از حالت عادی خارج شده و نیاز به عملکردی جهادی دارد.

علی‌رغم اظهارات وزیر صمت بر روند رو به رشد تهیه و توزیع ماسک، هنوز نیاز کشور برطرف نشده و حتی اعتراض وزیر بهداشت را به همراه داشت. رضا رحمانی وزیر صمت در واکنش به این موضوع گفت: فرآیند توزیع اقلام بهداشتی مورد نظر، نیازمند اصلاح جدی است و حتما باید به مردم  اطلاع رسانی شود تا برای تهیه ملزومات بهداشتی مورد نیاز خود به مراکز بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند.

رحمانی گفت: وزارت صمت به عنوان همکار وزارت بهداشت، هر نوع همراهی در این خصوص را وظیفه خود می‌داند و البته انتظار می‌رود در مورد گروه‌های مردمی اولویت دار، برای تقاضا و بهره مندی از ماسک، آگاهی سازی کافی نیز انجام شود. 

وی افزود: بخش تولید کشور علیرغم محدودیت‌های موجود، برای ادای دین در این شرایط، تمام توان خود را به کار بسته است و در مواردی شاهد آن هستیم که کارگران واحد‌های ما در اقدامی کاملا قابل ستایش، بیش از ۲ هفته است که به طور مستمر در محل واحد تولیدی خود حاضر و در حال فعالیت هستند.

تمام حرف‌های تحلیل گران و مسئولان  را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد؛ افزایش تولید و تامین نیاز بازار؛ وجود مواد اولیه کافی در کشور این نوید را به ما می‌دهد که برای گسترش تولید، دغدغه‌ای جز خطوط تولید نداریم بنابر این همت تولیدکنندگان ماسک می‌تواند دست سودجویان را کوتاه کرده آرامش را به بازار و جامعه بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
سهیل راستین
۲۳:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من پارچه ماسک N 95 ظرورت دارهم لطفآ آدرس عمده فروشی پاچه ماسک را برایم ارسال کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد حمامچی
۰۰:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من میخوام ماسک تولید کنم از کجا پارچه بگیرم وجنس پارچه چی خوبه گرماژ پارچه چند باشه خوبه ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۰:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خسته نباشيد من در كانادا زندكى مىكنم الان در تهران هستم كمكى از شما مى خواستم يك كزارش از همداى مردم وكاركاه هاى توليد ماسك و مواد ضد عفونى كه واقعان با مشاركت كاركاه ها توليد مى شه و ناياب نيست در همه جا پيدا مى شه ولى در كانادا حتى دستمال توالت هم پيدا نمى شه مواد غذاى كنسروى پيدا نمى شه مى خوام نشون بدم فرق ملت ايران با ملتها غرب در يك كزاش نشون بديم ممنون مى شوم تماس با من بگيريد
با تشكر لراوان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد نظری
۱۹:۱۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
بنده اعلام آمادگی دارم در منزل ماسک تولیدکنم نیاز با راهنمایی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ماسک پارج های خودم دوخته اشکال دارد یا نه جواب م را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۷:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ماسکها کجا رفتن ؟ ماسکهای کشف شده از احتکار کجا رفتند ماسکهای تولیدی صنایع دفاع کجا رفتند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
فکر نمیکنم پیدا کردن محتکران کار سختی باشد . به راحتی میتوان فهمید تولیدی ها ماسک را به چه کسانی تحویل داده اند و همین طور زنجیره را دنبال کرد تا به فروشگاه ها وداروخانه ها رسید .
Iran (Islamic Republic of)
سید مصطفی
۱۹:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
فعلا که ما ماسک نداریم ، تاسف داره این وضعیت ،
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا دولت از طریق مراکز بهداشت که کارمندان ان کمتر در رانت و پارتی بازی قوطه ورند برای پخش اقلام استفاده نکرد؟
البته فکر کنم داروخونه ای ها زورشون و پولشون بیشتر بود. به هر حال قشری هستند که از بیماری مردم خوشحال می شوند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
دولت مث همیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
حتی کارکنان شبکه های بهداشت هم ماسک و وسایل ضدعفونی ندارند که خودشان استفاده کنند از کجا به مردم هم بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام من یک نظر دیگر هم دارم لطفا این را پی گیری کنید قوه قضاییه دستور بده به نیروی انتظامی که فروش وسایل پزشکی از ماسک گرفته تا مواد زد عفونی کننده در معابر ممنوع و فقط مکانهای قانونی مثل داروخانه ها آن هم به قیمت مصوب و با فاکتور که همان رسید هست رو به فروش برسانند و جاهایی مثل سه راه جمهوری که وسایل پزشکی میفروشند ممنوع شود و خود دولت با قیمت مصوب قبل از این مریضی از آنها خریداری شود و اگر کسی رعایت نکرد با جریمه سنگین و پلمپ مغازه ویا جریمه فروشنده ها در پیاده رو ها برخورد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وقتی در دوران آقای احمدی نژاد به خاطر تحریم دلار و مسکن و خودرو گران شد و بعد در دوران آقای روحانی بعد از برجام و برداشته شدن تحریم و آزاد شدن پولهای کشور اگر مسؤلان میامدن قیمتها را به قبل از تحریم برمیگرداند و حقوق ها را کم میکردن و دلال جماعت ضرر میکرد دیگر کسی جرات نمی‌کرد به سمت دلال بازی بره و می‌رفت دنبال تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وزير بهداشت اين كارا رو همون موقع كه هووان رو بستن بايستي شروع ميكرد نه الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
منظورتون از هووان ، ووهانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
۴۰ تومن قیمت گذاشته سایت کالا طب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
چه مسولای داریم واقا اصلا باهوش نیستن روز اولی که کرونا در چین شروع شد و فراگیر شد ما یه مسول باهوش نداشیم که این روزا رو پیش بینی کنه که الان نخوایم دنبال ماسک بگردیم.نه جدی اینا چطوری به اینجا رسیدن خدایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وزیر صمت که رحمانی باشه شرایط بهتر از این پیش نخواهد اومد اصلا ایشون برچه مبنا این مسند رو دارن و آیا ایشون لایق همچین پستی دارن!!! ؟؟؟ مدیریت اونم از نوع صنعتی بایست ریشه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
یکبار من ندیدم این رسانه ملی طرز تهیه ماسک را به مردم یاد بدن تا برای خودشون درست کنن.دیگه این یک نوع تنبلی هست.همسر من به اتفاق خواهران بسیج شهر لنگرود روزی چند صد تا برای بیمارستانهای این شهر ماسک درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
شما روش درست کردنشو بده بذارن توی همین سایت خبر نگاران جوان تا هر کی خواست درست کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
به همسرتون و همکارانشون بفرمایید هنگام درست کردن ماسک ، حتما نکات بهداشتی مانند شستن صحیح دستها و .... را انجام بدهند وماسکی تولید نکنن که استفاده کننده ها شامل علی برکت الله عزرائیل بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
قوه قضائیه برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۶:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اون رئیسی کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
رفته پیش رئیس جمهور و وزرای اقتصاد ، صمت و رئیس تعذیرات تا راضیشون کنه یه کار مثبتی بکنن . شما هم میای ؟ بله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
طبق تحقيقاتي كه من كردم اصلا هيچ ماسكي نميتونه جلوي ورود ويروس رو به دستگاه تنفسي بگيره ضمن اينكه ويروس تو هوا از بين ميره ضمنا ملت براي اينكه ماسك رو بذارن روي صورتشون يا تنظيمش كنن به ماسك دست ميزنن و ماسك رو آلوده ميكنن در ضمن ماسك ذرات بزاق پرتاب شده از دهان ديگران رو جذب ميكنه
به نظر من فقط بايد از ماسك شيشه اي سرتاسري مثل ماسكاي سنگ زني و جوشكاري استفاده بشه
خلاصه بعد از دست زدن به صورت مشكل اصلي ذرات بزاق پرتاب شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
داداش ، خط آخر نظرتو متوجه نشدم . اگه هنوز زنده ای یه توضیحی بده ، اگه زنده موندم بخونم و به کار ببندم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
یه الکل یا ماسک نمیتونند برای ملت تهیه کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۳:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا ماسک ها رو سریع تر بدست برسونن بعد کسایی هم که ماسک ها رو میسازن خواهشاخواهشا تمام مسائل نظافتی از دستکش گرفته تا ماسک رو رعایت کنن تو روخدا بیاین بفکر سلامتی همه باشیم هممون با رعایت اصول بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بعضی با انبار واحتکار و کم فروشی مواد ضد عفونی سلامت کل جامعه رو به خطر انداختند آیا زمان آن نرسیده که به آتش سوزان جهنم فکر کنند وحق این همه انسان که بر گردن دارند وزمانی که در آتش میسوزند و نه مرگی هست برای خلاصی از عذاب نجات وتخفیفی واین عذاب ابدی است ابد یعنی بدون پایان جهان با این همه عمر خود شروع و پایانی دارد ولی عذاب جهنم ابدی است و این ابد خود ترسناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
قیمت ماسک تو داروخونه تا یک هفته قبل از کرونا ۲۵۰ تومن بود نه ۴۵۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
من هنوزم ک هنوزه موندم انقلاب شده یا نه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
این ماسکی که الان میگی دانه ای450تومان من قبل از کرونا حدود یک هفته پیش پنجاه عدد را15هزارتومان خریدم شما تواین وضعیت باز مقداری کشیده اید روی قیمت عجب جایی زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۲:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام. ما باید در همه چیز خودکفا باشیم و نیازهای داخل رو از کوچک گرفته تا بزرگ بتوانیم با هر کیفیتی تولید کنیم و به مرور زمان کیفیتمون رو بالا ببریم. این تنها راه موفقیته. اما در درجه اول فقط مدیریت و نظارت بر کوچکترین موارد در کشور باعث کاهش قیمت میشه. دست سودجویان و دلالها رو هم باید قطع کرد به معنای واقعی تا درس عبرتی بشه برای همه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا مردم ایران از خرید طلا و ارز را صرف نظر نمی کنند تا قیمت طلا و ارز بشدت پایین بیاد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
عزیزم..چون خود بانک مرکزی نمیخاد پایین بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۳:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وای اره چرا مردم همش دارن گرانی ها رو بیشتر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خخخححخح چقدر با فرهنگی شما
دستت رو شستی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
لطفا دلسوزای مملکت چاره اندیشی کنند،باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۲:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه دلسوزهاکارمیکنندبعدکه مردم یکجورایی اوضاع براشون خسته کننده میشه مملکت دست ازخدابیخبرها میفته که مردم رودرتنگنا قرارمیدن میشه مثل الان.
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۱:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام من بعنوان یک داروساز و داروخانه دار انهایی را که دارند داروخانه و داروساز را تخریب می کنند نمی بخشم واز خداوند بر علیه ایشان شکایت می کنم .
دوم اینکه وقتی وزیر می اید و می گوید ماسک از فردا توزیع می شود وفردا میبینیم در یک شهر 300 هزارنفری با 30داروخانه فقط به سه داروخانه ماسک میدهند و ان هم به تعداد 210 عدد خوب مردم حق دارند بیایند دارو خانه ما وشیشه سکوریت داروخانه را بشکنند و این را باید وزیر جواب دهد اگر در صد داروخانه یک داروخانه تخلف کرد نباید همه را متخلف کرد .
پرسنل داروخانه و دکتر داروساز خط اول مبارزه با بیماریها است که این طریق نوشتنها حق انها نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اینا همش از نظارت و بازرسی است و اینکه متاسفانه دلالامون اقا زاده ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وقتی برخورد جدی با محتکران نمی‌شود نتیجه این می‌شود.
برخورد باید طوری باشد که هیچ کسی جرات احتکار و گران‌فروشی نکند. ولی در ایران این برخورد خیلی ضعیف است.
لااقل بروید از کشورهای خارجی یاد بگیرید ببینید در اروپا و آمریکا و کشورهای آسیای جنوب شرقی چطور با اینها برخورد می‌کنند.
فقط حرف نزنید. یاد بگیرید و عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
هر روز انبار پیدا میکنید هر روز احتکار گرا رو پیدا میکنید
چرا ۱۰ روزه تو رشت یدونه ماسک یا ژل ضدعفونی پیدا نمیشه؟؟؟
اینایی رو که کشف میکنید کجا میفرستید؟؟؟؟
چرا با جون مردم بازی میکنید؟
Australia
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
کشور ما در قسمت نظارت و توزیع بسیار ضعیف هست.باید از تولید تا مصرف رصد شود.مشخص شود که این ماسکی که به دست افراد و داروخانه ها و مراکز پخش رسیده ، چقدر و به چه قیمتی و چگونه به دست مصرف کننده رسیده؟ آیا اصلا" به دست مصرف کننده رسیده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آخه تا کی این وضعیت نابسامان توزیع اقلام مورد نیاز مردم باید دست یه عده سود جود که عمدتا ازبدنه خود دولت هستن باید باشه وبا جان ومال وسلامتی مردم بازی بکنن هیچکس هم نباشه جلوی این زالو صفت ها روبگیره وبه سزای اعمالشان برسونه،مردم دیگه خسته شدن از این همه بی برنامه گی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آخه تا کی این وضعیت نابسامان توزیع اقلام مورد نیاز مردم باید دست یه عده سود جود باید باشه وبا جان ومال وسلامتی مردم بازی بکنن هیچکس هم نباشه جلوی این زالو صفت ها روبگیره وبه سزای اعمالشان برسونه،مردم دیگه خسته شدن از این همه بی برنامه گی وبی تدبیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
به عنوان پیشنهاد :مغازه ها یا داروخانه های گرانفروش و محتکر با نصب بنر به مدت حداقل 6 ماه تا 1 سال به مردم معرفی شده و مردم با عدم خرید در طی دوره ذکر شده ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بعد از چند سال گرانفروشی هنوز میگن کی بود ، کی بود ، من نبودم !
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۱۰:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ماسک و موار ضد عفوننی کننده تولید میشود وبه احتمال زیاد چون در حال حاضر بیشتر کشورها متقاضی خرید با قیمتهای بالا هستند ، بجای رسیدن بدست مردم صادر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
کشوی که اینجوری اداره بشه همینه یا احتکار یادزدی یا اختلاس این چیزها عادیه توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
احتکارچی واختلاسگر از خارج که نیاوردند ، وقتی می بینی کسی از نزدیکان یا اشنایان از اینکار ها میکنه باید خبر داد والا افراد عادی که معمولا نمی بینند یا خبر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
این حرف ها رو بیخیال. وزارت بهداشت گفت ملت نگران نباشند ماسک نخرید ما خودمان دو روز دیگه بین مراکز بهداشتی پخش میکنیم و رایگان به مردم بدن
از طرفی وزارت دفاع رو نشون دادین گفتن شبانه روز برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی دارن کار میکنن ملت نگران نباشن اینا رو میدیم وزارت بهداشت تا به دست ملت برسون.
یا مسئولین دارن دروغ میگن یا دستهایی پشت پرده هست که مانع از ورود این اقلام بدست ملت میشن خواهشا برادران گمنام امام زمان (عج) اقدام جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بعید است ایران بتواند بیش از روزی ۵۰۰ هزار ماسک تولید کند ، حالا نیاز روزانه را برای مراکز درمانی و بهداشتی و بازار را بفرمایید اصلا یک قطره در در یا است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ما خودمون تو شهرمون ماسک رایگان به مردم میدیدم از طرف هییتمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا بعدیه؟! ماسک چی هست مثلا که بعید باشه. متاسفانه به دلیل اینه الان خارج کشور بازار بسیار داغی داره به صورت قاچاق صادر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پرواز های چین رو لغو نکردن این بلا ها رو به سر مردم اوردن
این ویروس توسط چین ساخته شده و دست سازه وگرنه این همه سال داره از عمر کره زمین میگذره چرا یهو خفاش اومد این ویروس رو منتقل کرده تو طبیعت هر چیزی بوجود بیاد مطمئن باشین خداوند راه درمانشم در طبیعت گذاشته
چینی ها هیچی از ایمان و انسانیت حالیشون نیست
و این که وقتی این بیماری از قم شروع شد باید قم رو قرنطینه میکردین
چرا بلند نمیشین چین رو محکوممممم کنید چین جنایت کاره
برین تو گوگل سرچ کنین بزرگترین مرکز ویروس شناسی جهان تو ووهان چینه این دیوانه ها ویروسو خودشون درست کردن حالا چی کار می خواستن بکنن باهاش خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
کدوم محکومیت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خب نظر شما در مورد MERS، تب برفکی، جنون گاوی، آنفولانزای مرغی، H1N1 و غیره چیه؟!! چین ساخته؟! یکی از دلایلی گسترش سریع بیماریهای واگیر دارد در دنیای امروز گسترش ارتباطات و تبادل بین کشورهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خدارو شکر که ماسک n95موثر در کنترل بیماری نیست و هیچ پیشگیری ندارد.جالب اینجاست چقدر چینی ها سبک مغز و ....هستند که با اسلحه جلو مردمشونو میگیرند تا بدون ماسک نباشند.چقدر ما برای مردممان احترام قایلیم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
در شهری که پنجاه شصت هزار نفر مبتلا داره بنا بر این هست افراد زیادی مبتلا هستند و باید جولی انتشار ویروس از این افراد گرفته شود بنابراین اجبار استفاده از ماسک برای جلوگیری از سرایط به از طریق سرفه و عطسه است. ماسک N95 برای جلوگیری از نفوذ ذره ای به اندازه ویروس کارایی چندانی ندارد. ماسک مناسب مکانهای شلوغ است. اگر هم ماسک نداشتید در چنین مکانهایی یک دستمال جلوی دهان و بینی همان کارایی را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۸:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه نظارت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
با محتکران برخورد کنید
-
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
قرار بود کشور اول منطقه باشیم فعلا در تولید و توزیع ماسک موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
در تولیدش نموندیم. در توزیع موندیم. بیشتر ماسک منطقه به نظر داره از ایران تامین میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ماسک به کشورهای مختلف داره از ایران قاچاق میشه. قیمت ماسک در تقریبا اکثر کشورهای دنیا به شدت بالا رفته و نایاب شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بیمارستان امام رضا در شهرستان امیدیه که دولتی است ماسک ابی رنگ ساده را هر ۳ عدد ده هزار تومان می فروشد همین ماسک را قبل از جریان کرونا هر عدد ۲۰۰ تومان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشی هموطن خدا قوتت بده این همه اجر بخاطر محبتت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بیمارستان امام رضا در شهرستان امیدیه که دولتی است ماسک ابی رنگ ساده را هر ۳ عدد ده هزار تومان می فروشد همین ماسک را قبل از جریان کرونا هر عدد ۲۰۰ تومان بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
دستمال کاغذی استفاده کنید. دستمال حوله ای بهتر هست قیمتش هم یک صدم ماسک براتون در میاد زود زود هم میتونید عوض کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
هر کی هر قیمتی دوس داره ماسکو میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
لعنت به این محتکرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
تروخدا نزارید احتکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ببخخخخدداااا نامردیه
فکر مردم باشین
چرا ما باد تا یچیزی میشه بیفتیم ب جون هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اره تاثیر نداره
خودتون تو بیمارستانا نمیزنین
هیچ کشوری استفاده نمیکنه
چینیام نمیفهمن شما خوبید فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
تاثیر داره به جای خودش. تو بیمارستان افراد به شدت در معرض ترشحات خارج شده از بدن افراد بیمار هستند که از طریق عطسه و سرفه خارج میشه. کرونا هم نباشه چیزهای دیگه داره. اگر هما هم در چنین وضعیتی قرار گرفتید حتما از ماسک استفاده کنید و اگر هم نداشتید با دستمال جلوی دهان و بینیتون رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
توروخدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ای باباااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آقا ما بقالیمون الکل داره داروخونمون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خخخیییلللللیییییی گرون شده خخخیییللللیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بابا هست نمیفروشن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اگر داروخانه یا موسسه ای که خلاف میکنه مجوزش باطل بشه دیگه کسی جرات نمیکنه اینجوری با سلامت مردم بازی کنه ولی متاسفانه کو برخورد قاطع یه جریمه کوچولو بعدم همون آش وهمون کاسه که باعث میشه خلاف کار از خلافش لذت ببره وبه ریش مردم بخنده
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پس مسئولین و مدیران ذی ربط هم در این شرایط با سوداگران همراه و همکارند و بهتره برند بمیرند با این نظارت و بی کفایتی و بی لیاقتی
Germany
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
کجایی رئیس جمهورررر
واقعا نباید بیباد تلویزیون صحبت کنه ؟
واقعا ......
دیگه کاری نمیشه کرد باید صبر کرد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
درست میشه ایشالله....
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم"
پس (بدان که به لطف خدا) با هر سختی البته آسانی هست.
درود و خداقوت به شرافت و شجاعت و غیرت و مرام و معرفت و اخلاص و پشتکار و همت شبانه روزیتان و مهربانیتان باد ای رزمندگان جبهه مدافعان سلامت و ایمنی و حفظ محیط زیست پاک کشور یکپارچه و متحد عزیزمان ایران سرافراز دستان و پاها و پیشانیتان را می بوسیم سلامت و با عزت و پایدار و موفق یاشید انشاءالله ویروس کرونا و آنفولانزا رو به شکست و نابودی و مهار شدن است در کشور عزیزمان ایران سرافراز و متحد و امیدوار با همکاری و اتحاد مجدانه همه ملت و دولت ایران عزیزمان آینده روشن و زیبا و با طراوت و پر از شور و نشاط و شادی و شادابی امید در راه است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه هر موقع کشور دچار مشکلات می شود سوداگران همان جنایتکارانی که چشم طمع به ثروت کشور و ملت را دارند وارد عمل می شوند و چنین خیانتی را در حق ملت انجام می دهند
عدم نظارت باعث چنین مشکلات نکبت باری در کشور گردیده . نامه آه و ناله وزیر بهداشت حکایت از چنین جنایتی آشکار را دارد که اینگونه فریاد وزیر بهداشت هم در می آید .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدرضا کیانفر
۰۶:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس گفت: واقعیت فراتر از آمارهاست سازمان بهداشت جهانی باید فکری فوری برای مهار کرونا در ایران کند.

آقای پارسایی،
مادامی‌که شما آمار واقعی را اعلام نکنید حتی خدا هم نمی‌تواند کمک‌مان کند چه رسد به بندگان خدا.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
Netherlands
رضا
۱۱:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مذاکره با ترامپ؟؟؟!!! داداش چی میگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخ
اون نادان که هزار بار بدتر از کروناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خودت خواستی برو باهاش مذاکره کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
7 ساله با همین اراجیف بدبختمون کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اینهمه رو از کجا آوردی؟!؟ غیر طبیعیه!!!
آخرین اخبار