استقرار ۴ ایستگاه تست غرابالگری کرونا در استان همدان

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان از استقرار ۴ ایستگاه تست غرابالگری کرونا در استان همدان خبر داد.

استقرار ۴ ایستگاه تست غرابالگری کرونا در استان همدانخاکسار معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  با اشاره به تمهیدات ویژه برای کنترل ویروس کرونا در استان همدان، گفت: برا‌ی مقابله با این بیماری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و استانداری همدان مبادی ورودی استان توسط کارشناسان ایستگاه تست غرابالگری کرونا مستقر شده است تا ورودی‌های استان را کنترل و غربالگری کنند.

او  با بیان اینکه ۴ ایستگاه تست غرابالگری کرونا از سوی جمعیت هلال احمر در ورودی‌های استان مسقر هستند بیان کرد: مسافرانی که  از سمت استان‌های تهران قم و شمال وارد استان می‌شوند به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در این ایستگاه تست غرابالگری کرونا یک کارشناس و متخصص جمعیت هلال احمر ۴ نفر نیروی آموزش دیده و ماهر پلیس راهور و نیروی انتظامی حضور قعال و ۲۴ ساعته دارند.

خاکسار با اشاره به محل‌های استقرار این پست‌های سلامت در استان همدان بیان کرد: وردی ملایر اراک، ورودی فامنین، ورودی رزن از سمت قزوین و اولین عوارضی همدان ساوه چهار ایستگاه تست غرابالگری کرونا مسقر هستند و هرگونه مورد مشکوک به کرونا را بررسی و  در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

او با بیان اینکه تا کنون هیچ مورد ابتلای به کرونا در این ایستگاه‌های سلامت گزارش نشده است،گفت: در صورت نیاز و در آینده نزدیک در دیگر مبادی ورودی استان و از سمت کرمانشاه نیز ایستگاه‌های تست غربالگری کرونا مشتقر خواهد شد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان با توصیه به رعایت نکات بهداشت  از سوی مردم بیان کرد: همشریان  به طور جدی از سفر‌های غیر ضروری به خصوص در ایام نوروز  خودداری کنند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.