طرز تهیه آش غلغل

آش غلغل از آش‌های محلی شوشتر است که بیشتر در ماه رمضان برای افطار پخته می‌شود و خیلی خوشمزه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آش غلغل از آش‌های محلی شوشتر است .

طرز تهیه آش غلغل:

ابتدا نخود و لوبیا چیتی و عدس و باقلا زرد و گندم حلیم را می‌خیسانیم و بعد که خیس خوردند با شعله‌ی ملایم می‌پزیم. بعد اگر دوست داشتید می‌توانید گوشت را با خود حبوبات بپزید و بعد در بیاورید و ریش ریش کنید یا حسابی بکوبید. یا اینکه جدا بپزید و گوشت را ریش کنید و بعد اضافه کنید.

وقتی که موادمان خوب پخت و آماده شد زردچوبه را با کمی آب مخلوط می‌کنیم و به آش اضافه می‌کنیم و دوباره می‌گذاریم تا خوب جا بیفتد. بعد می‌توانید آش را با گوشتکوب بکوبید تا یکدست شود. یا نکوبیده مصرف کنید. البته حبوبات در حین پخت له می‌شوند. نمک و فلفل را هم بریزید.

این آش تند سرو می‌شود. تقریبا پنج تا شش ساعت زمان می‌برد تا غذا آماده شود و در آخر یک آش خوشمزه و کش دار دارید. می‌توانید داخل آن از باقالی‌های خشک پوست دار استفاده کنید. می‌توانید جدا بپزید و بدون آب داخل آش بریزید.

میزان مواد استفاده شده در این آش، همه حبوبات‌ها و گندم را یک فنجان گذاشتم و مخلوط گوشت گوسفند و گوساله را چهارصد گرم استفاده کردم.

ادویه غالب این آش زردچوبه است و کلا آش زرد رنگ است. در آین آش کشک استفاده نمی‌شود. برای تزیین می‌توانید از پیاز داغ فراوان و نعناع داغ استفاده کنید .

منبع: عصرایران

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: آشپزی ، آش غلغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.