كمك هیئات مذهبی فارس به حوزه سلامت

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از کمک‌رسانی ۷ هزار هیئت مذهبی این استان به حوزه بهداشت در شرایط شیوع کرونا خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان از کمک‌رسانی ۷ هزار هیئت مذهبی این استان به حوزه بهداشت در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: کمک به ضدعفونی معابر شهری و محلات مختلف، توزیع بسته‌های ارزاق و مواد بهداشتی میان نیازمندان و ... از جمله فعالیت‌های هیئات مذهبی در این شرایط است.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با اشاره به شرایط شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا، هیئات مذهبی فارس به کمک حوزه سلامت آمدند.

او با یادآوری اینکه این استان حدود ۷ هزار هیئت مذهبی دارد، افزود: در گام نخست به هیئات مذهبی توصیه کردیم که برای حفظ سلامت مردم، جلسات هفتگی و تجمعات خود را تعطیل کنند و مراسم‌های خود را به‌صورت مجازی برپا کنند.

محمدیان ادامه داد: هیئات مذهبی استان فارس در مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری برنامه‌های مذهبی به‌صورت مجازی با استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند ضمن اینکه اقدامی هم در راستای توزیع و نشر دعایی از صحیفه سجادیه که مدنظر مقام معظم رهبری بود، کردیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اضافه کرد: برای نشر این دعای صحیفه سجادیه، ۱۷ فراز به‌صورت کتبی و ۲ فراز به‌صورت صوتی آماده کردیم که طی دو شب گذشته دو بخش اول فراز را در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر کردیم و طی شب‌های آینده به یاری خدا مابقی فراز‌ها را منتشر خواهیم کرد.

او، همچنین از اجرای طرح «هر هیئت، یک محله» در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: در این طرح هیئات مذهبی که توانمندی دارند، با کمک نهاد‌های مختلفی نظیر بسیج و مراکز بهداشتی و شهرداری‌ها محلات خود را ضدعفونی می‌کنند که این ضدعفونی‌ها شامل ضدعفونی معابر و کوچه‌ها، دستگیره‌های درب منازل، عابر بانک‌ها، پل‌های عابر پیاده، وسایل بازی، درب ورودی مغازه‌ها و امثالهم است که این کار را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند تا این دوران بگذرد.

محمدیان بیان کرد: در فضای مجازی دعا‌ها و زیارات مختلف را به‌صورت گسترده نشر می‌دهیم و در ضمن این‌ها به خانواده‌ها نیز توصیه می‌شود که از منازل خود خارج نشوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اظهار کرد: علاوه بر این‌ها طی یکی دو هفته گذشته نیز بسته‌های ارزاق و مواد بهداشتی با همت هیئات مذهبی و با کمک نیرو‌های مردمی بسیج، میان نیازمندان مناطق مختلف توزیع می‌شود.

او از توزیع قریب ۵۰ هزار بسته ارزاق و مواد بهداشتی میان مستمندان توسط هیئات مذهبی در سطح استان خبر داد و گفت: برخی از هیئت‌ها خودشان دارای خیریه هستند که این مسئله موجب افزایش این تعداد بسته‌های ارزاق و بهداشتی شده است و به یاری خدا این کار را تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

منبع: ایکنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار