مهمترین رویداد‌های دولت در اردیبهشت ماه ۹۸؛

از بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال ۹۸ تا تأثیر چشمگیر دولت الکترونیک در مقابله با فساد

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در اردیبهشت ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،ایجاد شهرک‌های صنعتی راهی برای تقویت رونق تولید، بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال۹۸، واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور به صحبت‌های آذری جهرمی درباره سند ۲۰۳۰، تأثیر چشمگیر دولت الکترونیک در مقابله با فساد، خبر خوش وزیر کار درباره افزایش میزان حقوق مشمولان تامین اجتماعی،برگزاری پروسه انتخابات در شش حوزه استان تهران، پرداخت حقوق کارمندان طبق ضوابط بودجه سال ۹۸ از مهمترین اخبار حوزه دولت در اردیبهشت ۹۸ است.

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ در نشست مطبوعاتی  پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه و امضای یک سند همکاری میان دو کشور ایران و پاکستان بیان کرد که تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه همکاری‌های همه جانبه خود بدون اثرپذیری از کشور ثالت هستند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، در حاشیه جلسه هیئت دولت در ۱۸ اردیبهشت، درباره افزایش میزان حقوق مشمولان تامین اجتماعی، اظهار کرد که از اردیبهشت ماه برای حداقل حقوق، افزایش ۳۶.۵ درصدی خواهد داشت و در سایر سطوح نیز افزایش ۱۳ درصد به علاوه عدد ثابت ۲۱۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش حق مسکن کارگران یکی از اخبار خوب این ماه بود که در این زمینه هئیت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه روز یکشنبه ۸ اردیبهشت سال ۹۸، با افزایش حق مسکن کارگران از مبلغ ۴۰۰ هزار به یک میلیون ریال موافقت کرد.

یکی از موضوعات داغ این ماه، مسئله افزایش حقوق کارمندان دولت بود که در این رابطه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد که هر چه در قانون تصویب شود دولت خود را موظف می‌کند که نسبت به اجرای قانون مجلس شورای اسلامی اقدام کند؛ به همین دلیل حقوق کارمندان طبق ضوابط بودجه سال ۹۸ پرداخت می‌شود.

ازبازگشایی مرز خسروی در اربعین سال ۹۸ تا تأثیر چشمگیر دولت الکترونیک در مقابله با فساد

 در سلسله جلسات قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در تاریخ دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده مطرح کرد که در جلسه امروز طرح جابه‌جایی روستا مطرح شد که بر اساس این طرح ۵۸ روستا باید در این طرح جابه‌جا شوند.

 اما یکی از اخبار این ماه مربوط به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است و با توجه به اینکه ۶ ماه تا مراسم راهپیمایی اربعین حسینی باقی مانده است، شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور از بازگشایی مرز خسروی خبر می دهد و می گوید:امنیت مرز خسروی از سوی عراق تأمین شده و عراق  درصدد بالا بردن ضریب امنیت بالای مرز خسروی است.

با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان گذشته، رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور حکمی، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

ازبازگشایی مرز خسروی در اربعین سال ۹۸ تا تأثیر چشمگیر دولت الکترونیک در مقابله با فساد

برگزاری پروسه انتخابات در شش حوزه انتخابی استان تهران نیز از اخبار مهم این ماه به شما می رود که شکرالله حسن بیگی  رئیس ستاد انتخابات استان تهران از آن خبر داد.

آخرین خبر مهم این ماه مربوط به تقسیمات کشوری بود که در این رابطه سعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در سفر به استان مرکزی و دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، از تبدیل تقسیماتی در ۷۰ نقطه کشور خبرداد و گفت: امسال تقسیمات کشوری از نظر انطباق با قوانین و کمیت کار وضعیت بسیار مطلوبی داشت. 


بیشتر بخوانید:حفظ سلامت و امنیت روح و روان جامعه اولویت ماست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار