اشرف غنی: دولت افغانستان نیز مانند طالبان برای مذاکره پیش شرط دارد

رئیس جمهور افغانستان در یک گردهمایی در ولایت ننگرهار تاکید کرد که دولت افغانستان نیز مانند طالبان برای مذاکره پیش شرط دارد.

اشرف غنی: دولت افغانستان نیز مانند طالبان برای مذاکره پیش شرط داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه 13 حوت/ اسفند) در یک گردهمایی در ولایت ننگرهار تاکید کرد که دولت افغانستان نیز مانند طالبان برای مذاکره پیش شرط دارد.

وی اظهار داشت: اگر طالبان برای مذاکرات بین الافغانی پیش شرط هایی مانند رهایی پنج هزار زندانی طالب را دارد ما هم شرایطی داریم و بدون شرایط مذاکره نمی کنیم.

وی با طرح این سوال که طالبان چه وقت تصمیم دارد پاکستان را ترک کند افزود: طالبان ارتباط خود با القاعده را قطع خواهد کرد نه سایر سازمان ها.

اشرف غنی در رابطه با از سرگیری حملات طالبان به نیروهای دولتی گفت: شما با خارجی ها صلح کردید، اکنون معنای حملات شما چیست؟ کشتن افغان ها جرم است.

وۍ تاکید کرد: ما حقوق زنان، نیروهای امنیتی و تمامیت ارضی را در جریان مذاکرات با طالبان معامله نمی کنیم.

قابل ذکر است که توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان پس از یک و نیم سال مذاکره، شنبه هفته جاری (۱۰ حوت/ اسفند) توسط نمایندگان دو طرف در دوحه قطر به امضا رسید.

در این توافقنامه آمریکا تعهد کرده است که ۵ هزار زندانی طالبان را تا قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی در تاریخ ۲۰ حوت/ اسفند از زندان‌های دولت افغانستان آزاد کند! این موضوع مخالفت شدید دولت افغانستان را در پی داشت و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از امضای این توافقنامه در یک نشست خبری تاکید کرد که هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد و اساسا آمریکا از چنین حقی برخوردار نیست که درباره آزادی زندانیان دولت افغانستان تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار