سخنگوی دفتر سیاسی طالبان:

اعضای طالبان با هیات حکومت افغانستان دیدار نکرده است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: هیات این گروه در دوحه، با هیات حکومت افغانستان دیدار نکرده است.

اعضای طالبان با هیات حکومت افغانستان دیدار نکرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: هیات این گروه در دوحه، با هیات حکومت افغانستان دیدار نکرده است.

سهیل شاهین در صفحه توئیتر خود نوشت: هیات ما با هیات کابل که به قطر آمده است دیدار نکرده است. موضع ما این است که مسئولین کمیسیون امور زندانیان طالبان تنها با مسئولین محابس اداره کابل در مورد رهایی زندانیان گفتگو می کند تا ۶ هزار زندانی(5 هزار زندانی طالبان و هزار زندانی دولت افغانستان) پیش از مذاکرات رها شوند.

قابل ذکر است که آمریکا در توافقنامه با طالبان تعهد کرده است که ۵ هزار زندانی طالبان را تا قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی در تاریخ ۲۰ حوت/ اسفند از زندان‌های دولت افغانستان آزاد کند! این موضوع مخالفت شدید دولت افغانستان را در پی داشت و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از امضای این توافقنامه در یک نشست خبری تاکید کرد که هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد و اساسا آمریکا از چنین حقی برخوردار نیست که درباره آزادی زندانیان دولت افغانستان تصمیم گیری کند.

همچنین گفتنی است که هیات شش نفری حکومت افغانستان به عنوان هیات تماس و تعیین برنامه نشست بین الافغانی، برای دیدار با نمایندگان طالبان به دوحه رفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار